Quote from Guest on 22 February 2011, 09:07Jag ska köpa cykel inför Tjejvättern och det finns även funderingar på halvklassiker och kanske en riktig klassiker framöver också. Dock vet jag inte hur stort mitt cykelintresse är. Det verkar kul, men det är självklart svårt att veta utan att ha provat.
Jag ska köpa cykel inför Tjejvättern och det finns även funderingar på halvklassiker och kanske en riktig klassiker framöver också. Dock vet jag inte hur stort mitt cykelintresse är. Det verkar kul, men det är självklart svårt att veta utan att ha provat.
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 09:17Det viktigaste är att du får rätt storlek och då menar jag inte att storlek small eller 48, dammodell eller herrmodell, för det skiljer mellan tillverkarna. Du måste ta reda på vilka kroppsmått du har och sedan hitta en cykel som passar detta. Tjejcyklar
Det viktigaste är att du får rätt storlek och då menar jag inte att storlek small eller 48, dammodell eller herrmodell, för det skiljer mellan tillverkarna. Du måste ta reda på vilka kroppsmått du har och sedan hitta en cykel som passar detta. Tjejcyklar
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 09:30Kul att du ska köpa racer! Det jag tycker är viktigast när man köper begagnat är att cykeln har rätt storlek. Kanske låter lite fånigt, men köper man nytt ska butiken kunna hjälpa dig med det. Köper man begagnat kan man lätt lockas av en bra "deal".
EDI
Kul att du ska köpa racer! Det jag tycker är viktigast när man köper begagnat är att cykeln har rätt storlek. Kanske låter lite fånigt, men köper man nytt ska butiken kunna hjälpa dig med det. Köper man begagnat kan man lätt lockas av en bra "deal".
EDI
Quote from Inger Gustås on 22 February 2011, 12:56Tack för svaren. Så en ny instegsracer där jag kan få all hjälp jag behöver i butiken är att föredra. Jag får ge mig ut på jakt snarast då innan det blir cykelsäsong och alla handlare får för mycket att göra. 🙂
Tack för svaren. Så en ny instegsracer där jag kan få all hjälp jag behöver i butiken är att föredra. Jag får ge mig ut på jakt snarast då innan det blir cykelsäsong och alla handlare får för mycket att göra. 🙂
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 13:53Det är inte så att den begagnade säljs av någon kompis som kan det här?
Det är inte så att den begagnade säljs av någon kompis som kan det här?
Quote from Inger Gustås on 22 February 2011, 14:13Tyvärr inte... säljaren verkade kunna mindre än jag när jag ställde några följdfrågor. Därmed kan man utgå ifrån att cykeln säkerligen är i bra skick (helt enkelt ett totalt felköp), men för den sakens skull kan jag ju inget om racers...
Tyvärr inte... säljaren verkade kunna mindre än jag när jag ställde några följdfrågor. Därmed kan man utgå ifrån att cykeln säkerligen är i bra skick (helt enkelt ett totalt felköp), men för den sakens skull kan jag ju inget om racers...
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 18:14Som tidigare nämnts så är cykelns storlek och proportioner i förhållande till dina personliga mått viktigare än både ram-material, komponenter och hjul tillsammans. Passar inte cykeln dig så kommer du aldrig trivas med den på några turer längre än till lo
Som tidigare nämnts så är cykelns storlek och proportioner i förhållande till dina personliga mått viktigare än både ram-material, komponenter och hjul tillsammans. Passar inte cykeln dig så kommer du aldrig trivas med den på några turer längre än till lo
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 08:01Jag vill bara förtydliga det här med "rätt" storlek lite grann. Jag vill bara tona ner det här med rätt storlek, det är klart att du ska kunna stå över ramen, men det finns inte så väldigt många storlekar att välja på. Vissa märken har bara S,M,L. Det vik
Jag vill bara förtydliga det här med "rätt" storlek lite grann. Jag vill bara tona ner det här med rätt storlek, det är klart att du ska kunna stå över ramen, men det finns inte så väldigt många storlekar att välja på. Vissa märken har bara S,M,L. Det vik
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 08:53Göran, och om ramen är slopad eller inte spelar ingen roll då alltså? och att en tillverkares XL är som en annans M? Visst det går att justera och fixa men med en ram som är lagom så blir de individuella justeringsmöjligheterna mycket större än med en ram
Göran, och om ramen är slopad eller inte spelar ingen roll då alltså? och att en tillverkares XL är som en annans M? Visst det går att justera och fixa men med en ram som är lagom så blir de individuella justeringsmöjligheterna mycket större än med en ram
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 08:55Det handlar om lite mer än så om man ska ha en cykel som blir problemfri att köra. Edit: Kommentar till Göran - Daniel hann före
Kim - jag ser att du liksom jag är från jordens medelpunkt - Malmö.
Jag skulle vilja rekommendera ett besök på Cykel City i L
Det handlar om lite mer än så om man ska ha en cykel som blir problemfri att köra. Edit: Kommentar till Göran - Daniel hann före
Kim - jag ser att du liksom jag är från jordens medelpunkt - Malmö.
Jag skulle vilja rekommendera ett besök på Cykel City i L