Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNy instegsracer eller bättre bega …
You need to log in to create posts and topics.

Återigen min högst okvalificerade åsikt här då. Jag tror jag hellre skulle ta en aningen för liten cykel än en som är för stor. Jag minns inte vad jag har för storlek på min, men jag provcyklade Trek i stl 54 eller 52 och tyckte storleken passade mig. Jag

Tack Nina för dina okvalificerade svar. 😉 Jag känner rent spontant att det skulle kännas smidigare med en lite mindre cykel än en lite större cykel (tycker det verkar vingligt nog ändå så att säga). Jag har ingen erfarenhet alls av att cykla racer och ju

Ärligt talat, Kim. Välj den cykel som känns bäst!! Hellre för liten än för stor! Dessvärre kan man inte göra nån "fitting" efteråt, i alla fall om man ska tro Cykelcity. Vet du, det kommer att bli så bra så!! Det är inte rymdfarkoster vi snackar om här! ;

Nej, Alfred, det är inte en exakt vetenskap. Det är ungefär som Fredrik beskriver.

Om man låter bli att köpa den cykeln man egentligen vill ha och väljer en billigare istället, så blir det väl en instegsracer. Därför att om man blir biten och väljer att

Hahaha, ursäkta mitt velande. Jag är berömd för att snöa in mig fullständigt på detaljer när jag ska köpa saker. Men visst är det som du säga Nina, det är bara att slå till så blir det säkert bra!

Haha!! Do it, do it! Visa bild sen va! 😉 *nyfiken*

Om den begagnade är i stort i nyckick och du kan få den för halva priset så borde det ju inte vara helt omöjligt för dig att sälja den vidare utan att förlora alltför mycket, om den skulle visa sig vara helt fel.

Eller så behåller du den som pendlar-/vin

Ja, som Marcus och Nina säger ... den begagnade har redan förlorat mycket i pris. Även om du skulle sälja den vidare, så förlorar du inte så mycket på det. Det är nya cyklar som rasar i pris så snart du har lämnat butiken.

Varför begränsar du ditt letande efter begagnat till en cykel som fömodligen är för liten? För att det är bekvämt att köpa? Om du blivit rekommenderad 54 unisex så är den rejält mycket längre och större än en dam 52.

Att jag tjatar om detta är att jag sj

Det här med (dyra) komponenter ... från en icke-nerd

Har en hybrid med billiga växlar o bromsar (nåja i alla fall Tiagra bak), som jag både pendlat o kört motionslopp som VR på. Och har en beg fincykel med Ultegra.

Som glad motionär som oftast snittar