Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 09:49När vi ändå är inne på ämnet (och även om frågan säkert ställts förut)
Hur länge ungefär håller en väl underhållen kedja ?
(jag inser naturligtvis att det inte finns något exakt svar och att många parametrar påverkar)
Edit: P skrev samtidigt och jag ha
När vi ändå är inne på ämnet (och även om frågan säkert ställts förut)
Hur länge ungefär håller en väl underhållen kedja ?
(jag inser naturligtvis att det inte finns något exakt svar och att många parametrar påverkar)
Edit: P skrev samtidigt och jag ha
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 09:54Hej Thomas.
Ja jag skrev 6-800 mil. Men vid 800 ja då är/var det frågan om det var en kedja längre;) 4-500 mil tycker jag funkar bra, tom mycket bra.
Jag tror att det är lätt att bli dumsnål och köra vidare. Så mitt råd är att vårda rätt och vid rätt t
Hej Thomas.
Ja jag skrev 6-800 mil. Men vid 800 ja då är/var det frågan om det var en kedja längre;) 4-500 mil tycker jag funkar bra, tom mycket bra.
Jag tror att det är lätt att bli dumsnål och köra vidare. Så mitt råd är att vårda rätt och vid rätt t
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:23Tack för infon, ska köpa stållinjal nästa gång jag är på Classe/Jula, ska se till att skaffa extra kedja vid nästa prylbeställning.
Tack för infon, ska köpa stållinjal nästa gång jag är på Classe/Jula, ska se till att skaffa extra kedja vid nästa prylbeställning.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:53Hej P
Jag uppfattar dig generellt sett inte som spydig på detta forum. Så ej heller den här gången. Tvärtom ganska vänlig. 😉
Jag ödmjukar mig inför det faktum att jag är en riktigt n00b på detta med cykelmekande. Å andra sidan vill jag gärna hjälpa til
Hej P
Jag uppfattar dig generellt sett inte som spydig på detta forum. Så ej heller den här gången. Tvärtom ganska vänlig. 😉
Jag ödmjukar mig inför det faktum att jag är en riktigt n00b på detta med cykelmekande. Å andra sidan vill jag gärna hjälpa til
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 22:06Billig metod:
Lätt att få en uppfattning om kedjeslitage genom att lyfta/dra kedjan med nypet mellan tum- och pekfinger på stora klingan rakt ut i position klockan 3. (svårbeskrivet..)Du ser lätt hur stor glipa mellan kuggbotten och kedja du får med en
Billig metod:
Lätt att få en uppfattning om kedjeslitage genom att lyfta/dra kedjan med nypet mellan tum- och pekfinger på stora klingan rakt ut i position klockan 3. (svårbeskrivet..)
Du ser lätt hur stor glipa mellan kuggbotten och kedja du får med en
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 22:13Fortfarande har Reine inte sagt om han är 100 på att han köpt rätt kedja vad jag kan se
Fortfarande har Reine inte sagt om han är 100 på att han köpt rätt kedja vad jag kan se
Quote from Funbeat user on 25 June 2010, 19:35Rätt kedja är köpt.
Varför slinter inte det med den gamla kedjan?
Rätt kedja är köpt.
Varför slinter inte det med den gamla kedjan?
Quote from Funbeat user on 25 June 2010, 20:38För den är sliten ihop med med kassetten
För den är sliten ihop med med kassetten
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 07:19Nu är det beställt en ny kassett.
Nu är det beställt en ny kassett.