Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 07:26Det absolut vanligaste felet man gör på sin första halvmara är att utgå från sitt tempo på milen och chansa på att man kan hålla det uppe någorlunda i 11 km till. Det funkar så gott som aldrig. Speciellt inte om det är första gången man springer distansen
Det absolut vanligaste felet man gör på sin första halvmara är att utgå från sitt tempo på milen och chansa på att man kan hålla det uppe någorlunda i 11 km till. Det funkar så gott som aldrig. Speciellt inte om det är första gången man springer distansen
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 11:07Nu är jag anmäld till en halvmara 8e maj ... var inne och kollade på några träningsprogram först och undrade om jag är vansinnig, alla på iForm t ex handlade om att träna 30 veckor först!
Smartcoach varnade för att jag hade dåligt med tid, men att jag fic
Nu är jag anmäld till en halvmara 8e maj ... var inne och kollade på några träningsprogram först och undrade om jag är vansinnig, alla på iForm t ex handlade om att träna 30 veckor först!
Smartcoach varnade för att jag hade dåligt med tid, men att jag fic
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 10:57Lite uppdateringar:
Mitt senaste långpass var drygt 15km med en kilometertid på 5:28.
Häromdagen sprang jag en halvmil på 23 min (4:36/km).Det känns som om jag vågar sikta på att ta mig genom en halvmara på under två timmar. Vi får se vad verkligheten
Lite uppdateringar:
Mitt senaste långpass var drygt 15km med en kilometertid på 5:28.
Häromdagen sprang jag en halvmil på 23 min (4:36/km).
Det känns som om jag vågar sikta på att ta mig genom en halvmara på under två timmar. Vi får se vad verkligheten
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 22:11Kan bara hålla med Mikael Forsström...av egen erfarenhet.
Jag har alltid sprungit milen på ca 47-50 och aldrig sprungit längre. Första gbg-varvet var ifjol och naivt nog trodde jag på ca 1.45. Hade testa 19-20 km några veckor innan men i lite lägre tempo.
Kan bara hålla med Mikael Forsström...av egen erfarenhet.
Jag har alltid sprungit milen på ca 47-50 och aldrig sprungit längre. Första gbg-varvet var ifjol och naivt nog trodde jag på ca 1.45. Hade testa 19-20 km några veckor innan men i lite lägre tempo.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 22:16Tillägg: Givetvis kunde jag inte hålla pulsen under 158 de sista 5-6 km när jag ökade tempot...men då kändes det som att det spelade mindre roll med tanke på hur pigg jag var.
Kan dessutom tillägga att om någon skulle kika på min aktivitet så är mitt puls
Tillägg: Givetvis kunde jag inte hålla pulsen under 158 de sista 5-6 km när jag ökade tempot...men då kändes det som att det spelade mindre roll med tanke på hur pigg jag var.
Kan dessutom tillägga att om någon skulle kika på min aktivitet så är mitt puls
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 10:32Jag har erfarenheter väldigt lika Andreas. Sprang Sthlm halvmara ifjol, hade sprungit milen ganska konsekvent i 1.5 år varannan dag, var nere på knappt 50. Hade kört lite 16 km på helgerna. Första 8 km kändes underbart, kom ihåg långa perioder jag låg på
Jag har erfarenheter väldigt lika Andreas. Sprang Sthlm halvmara ifjol, hade sprungit milen ganska konsekvent i 1.5 år varannan dag, var nere på knappt 50. Hade kört lite 16 km på helgerna. Första 8 km kändes underbart, kom ihåg långa perioder jag låg på