Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNy racer
You need to log in to create posts and topics.

Min erfarenhet är att man inte spar några pengar på att köpa en beggad cykel speciellt inte om man är nybörjare, man kan åka på en riktig blåsning och det bli en dyr affär i slutändan. Väljer man ändå beggat så ska man absolut ta hjälp av någon bekant som

Tack skall ni alla ha för de goda råden. Nu skall det bli cykla av.

Jag skulle också satsa på Cykel City, i alla fall om du inte vet vad du ska ha. De är väldigt kunniga när det gäller strl, hur man ska sitta på cykeln och andra viktiga detaljer. När det kommer till tillbehör som kläder och skor och sånt så måste du ju in

Jag har varit inne några gånger på Sportson på Kungsholmen i Stockholm och tycker de verkar ganska så vettig, några andra som har erfarenheter därifrån?

Man bör väl nämna Europeiska cykelimporten (ECI) när vi pratar racercykel.

Home

TCM cykel är också en bra butik. http://www.tcmcykel.se

Ja, jag är ju kollektivkär i snubbarna på TCM, de tog verkligen hand om en förvirrad nybörjare på ett föredömligt sätt när jag var där i lördags 🙂

Jag antar att TCM finns i Stockholm. Det låter som om jag skulle behöve samma hjälp som du Camilla

Finns ute i Tyresö. Inne istan kan jag rekomendera Cykelcity.

Norvelo vid Vanadisplan är också kunniga. Och jävligt sugna på att snacka cykel - nästan i klass med CykelCity-Carlos faktiskt.