Quote from Guest on 28 January 2010, 14:28jag har just gått ner massa kilo i vikt och har lite kvar, med andra ord har jag varit otränad och överviktig läänge. Men nu när jag inte väger så mycket vill jag få upp konditionen. Jag börjar med att springa på löpbandet.
Men vad ska jag ha för puls fö
jag har just gått ner massa kilo i vikt och har lite kvar, med andra ord har jag varit otränad och överviktig läänge. Men nu när jag inte väger så mycket vill jag få upp konditionen. Jag börjar med att springa på löpbandet.
Men vad ska jag ha för puls fö
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 14:38Det beror på vad du har för maxpuls...
Här kan du hitta lite info om pulsträning:
http://www.utsidan.se/cldoc/pulstraning_157.htmEdit: ... och här kan du hitta info om pulszoner och vilka du ska sträva efter att ligga i när du börjar träna:
http://ww
Det beror på vad du har för maxpuls...
Här kan du hitta lite info om pulsträning:
http://www.utsidan.se/cldoc/pulstraning_157.htm
Edit: ... och här kan du hitta info om pulszoner och vilka du ska sträva efter att ligga i när du börjar träna:
Quote from Camilla Höög on 28 January 2010, 14:41Pulsen är högst personlig så det är svårt att säga vad du ska ha.
Testa istället att springa i prattempo, dvs. ett tempo så att du skulle kunna ha en diskussion. Gärna något ansträngd. Kolla sedan vad för puls du har då.
Pulsen är högst personlig så det är svårt att säga vad du ska ha.
Testa istället att springa i prattempo, dvs. ett tempo så att du skulle kunna ha en diskussion. Gärna något ansträngd. Kolla sedan vad för puls du har då.
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 15:45Jag hade skitit i allt vad puls heter och bara sprungit. Dra ner tempot och jogga i en fart som känns bra. Blir du för trött så ta ett gångavbrott och sen kör vidare.
Jag hade skitit i allt vad puls heter och bara sprungit. Dra ner tempot och jogga i en fart som känns bra. Blir du för trött så ta ett gångavbrott och sen kör vidare.
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 16:07Jag håller fullständigt med Linda där, häng inte upp dig på pulsmätaren nu i inledningen av din träning utan leta efter ditt eget tempo först.
Bry dig inte heller om vad du har för tempo per km utan satsa istället på att ge dig ut tex 2 km varannan dag o
Jag håller fullständigt med Linda där, häng inte upp dig på pulsmätaren nu i inledningen av din träning utan leta efter ditt eget tempo först.
Bry dig inte heller om vad du har för tempo per km utan satsa istället på att ge dig ut tex 2 km varannan dag o
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 19:03Hahaha...Linda å Manne....va är ni för ena egentligen???? De e ju pulsen å pulsbandet å GMS å hela härligheten som gör dig till en kanon-motionär-löpare där alla framstegen kan ses på datorn i TV:n å i mobilen..!!??!!. Förlåt ironin...inte illa menat..Sj
Hahaha...Linda å Manne....va är ni för ena egentligen???? De e ju pulsen å pulsbandet å GMS å hela härligheten som gör dig till en kanon-motionär-löpare där alla framstegen kan ses på datorn i TV:n å i mobilen..!!??!!. Förlåt ironin...inte illa menat..Sj
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 19:41Spring i prattempo till att börja med och börja försiktigt. Det är lätt att träna för ofta eller för mycket. Kontinuitet är ordet, som tidigare nämnts.
Jag var ute och sprang i snön för någon vecka sedan när en kompis ringde. Jag höll ett sådant tempo at
Spring i prattempo till att börja med och börja försiktigt. Det är lätt att träna för ofta eller för mycket. Kontinuitet är ordet, som tidigare nämnts.
Jag var ute och sprang i snön för någon vecka sedan när en kompis ringde. Jag höll ett sådant tempo at
Quote from Bengt Askerfelt on 4 February 2010, 22:35Nu vet jag inte hur van Anna är som löpare men glöm inte att många nybörjarlöpare inte kan springa i *prattempo* alls. När jag började jogga förra året blev jag för flåsig för prat hur sakta jag än sprang, det var för jobbigt helt enkelt.
Nu vet jag inte hur van Anna är som löpare men glöm inte att många nybörjarlöpare inte kan springa i *prattempo* alls. När jag började jogga förra året blev jag för flåsig för prat hur sakta jag än sprang, det var för jobbigt helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 15:16Strunta i pulsen, den spelar ingen roll.
Strunta i pulsen, den spelar ingen roll.
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 16:51Hej, jag var i precis din situation för några år sedan. Jag hade aldrig joggat förut och började med att jogga 2min och gå en minut. Jag läste sedan en bok om pulsbaserad träning och tyckte det lät spännande. Jag är ingen träningsmänniska av naturen och b
Hej, jag var i precis din situation för några år sedan. Jag hade aldrig joggat förut och började med att jogga 2min och gå en minut. Jag läste sedan en bok om pulsbaserad träning och tyckte det lät spännande. Jag är ingen träningsmänniska av naturen och b