Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 18:46"most peole do their easy runs to hard and their hard runs to easy"
(dom flesta kör sina lätta pass för hårt och dom hårda passen för lätt)- Neil Henderson, Boulder center for sports medicine
"most peole do their easy runs to hard and their hard runs to easy"
(dom flesta kör sina lätta pass för hårt och dom hårda passen för lätt)
- Neil Henderson, Boulder center for sports medicine
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 14:46Jag tränar allt precis lagom, men för fort, så det blir ständiga rehabpromenader istället. I slutändan alltså ändå för sällan, för kort och för långsamt...
Jag tränar allt precis lagom, men för fort, så det blir ständiga rehabpromenader istället. I slutändan alltså ändå för sällan, för kort och för långsamt...
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 15:05"De flesta tränar för sällan, för kort och för långsamt."
Eller "De flesta springa sina slappa pass för tufft och sina tuffa pass för slappt" 🙂
"De flesta tränar för sällan, för kort och för långsamt."
Eller "De flesta springa sina slappa pass för tufft och sina tuffa pass för slappt" 🙂
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 19:48De flesta tränar inte.
🙂
De flesta tränar inte.
🙂
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 20:28Jag tillhör nog dem som är för långsam och gör mina hårda pass för lätta. Men hur hårda ska de vara? Hur vet man när man pressar sig själv hårt men inte för hårt för att undvika skador osv?
Jag tillhör nog dem som är för långsam och gör mina hårda pass för lätta. Men hur hårda ska de vara? Hur vet man när man pressar sig själv hårt men inte för hårt för att undvika skador osv?
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 09:10Kör man bara ett hårt pass i veckan kan det nog inte bli för hårt. Skaderisken är ju större när man kraftigt ökar sin träning, speciellt om det är både mängd och kvalitet.
Kör man bara ett hårt pass i veckan kan det nog inte bli för hårt. Skaderisken är ju större när man kraftigt ökar sin träning, speciellt om det är både mängd och kvalitet.
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 10:22Bra artikel i ämnet.
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964219
Bra artikel i ämnet.