Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag kontaktade FunBeat igår och bad dom lägga till "Simning - Öppet vatten" som träningstyp för oss som gillar den aktiviteten.

Det fanns bara "Simning - Havssimning" sedan tidigare och den täcker ju inte in sjöar, älvar, åar och annat som man kan tänka

Tack! 🙂
Satt precis och funderade över hur jag skulle lägga in min simning i sjö. Som du säger så känns ju inte Havssimning riktigt rätt..

Tjena

Jag bad om att lägga in "Havssimning" förra året. Det finns väl ingen poäng i att skilja på dessa. Syftet med havssimning var inte att deklarera att man simmat i saltvatten utan just i öppet vatten.

Det finns redan så många kategorier så Olle istä

Jag tänkte mest på att det blir skillnad med vågor och andning... Tycker att det är stor skillnad för mig, men det kanske är för att jag är nybörjare på crawl?

Björn: Jo, det var min första tanke, att byta namn på den träningstypen. Men jag tänkte att det kanske fanns andra som tyckte den var motiverad och ville inte trampa någon på tårna, så jag föreslog en ny typ istället.

Jag tror de allra flesta är nöjda me

Adrian

Japp, jag har redan skrivit till Olle och föreslagit en sammanslagning.

Om någon känner sig trampad på tårna så borde det väl vara jag, eftersom jag bad honom lägga in havssimning. Mina tår är ganska tåliga så jag hoppas han kan fixa det.

🙂

Ni och alla era träningstyper. Att ni orkar 😉

Ska ni inte skilja på alla olika vind- och vågförhållanden också?
Simning - Öppet vatten - Stiltje
Simning - Öppet vatten - Frisk bris
Simning - Öppet vatten - Styv kuling
... 😀

Anders: Du missar ju helt poängen, vill ville inte ha *fler* eller *mer specifika* träningstyper, vi vill ha en ny som omfattade *mer* än den tidigare just för täcka in fler varianter.

Jag tycker Hafssimning borde vara med, för oss som slarvar med tekniken. (#)

Haha, bra idé 🙂

Det var roligt att se alla tekniker som användes igår på Vansbro. Det är imponerade att se många kämpa på när det knappt går snabbare än motströmmen i Västerdalälven. Och det är imponerade att se att det finns relativt många motionärer s