Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatNy träningstyp ?
You need to log in to create posts and topics.

En sak jag vill få bort är tron att bara för att något är jobbigt så är det träning. Många skippar träning med ursäkten att de har ett aktivt jobb där de arbetar med kroppen och därför behöver de inte träna utöver det, men oftast är det just de som behöve

Jag håller med Linus...helt och fullt! Att fysiskt krävande jobb kan vara lika mycket "värt" som träning i dess egentliga mening.

Träffade en snickare i somras, som stegade in på Preem-macken i vår lilla by, köpte sig två varma Hot Dogs med bröd och en P

Men Sylvia,
den killen är säkert inte heller här på funbeat...
så det innebär kanske att han inte heller ansåg att han
"tränar". Det är bara upp till varje individ.

Jag vet att vi alla har olika nivåer på vad vi anser vara träning, men
jag tror inte a

Jag är med Lotta, men ville bara belysa, att personer med fysiska arbeten VISST kan ursäkta sig (som Anders A skriver) för att de inte tränar med de aktiviteter som VI anser är träning. De får tränade kroppar i sitt arbete istället. Och nej, jag tror inte

Det beror ju väldigt mycket på vad man vill ha för mål också. Har man ett tungt arbete kanske man inte behöver så mycket träning vid sidan av. Har man som mål att springa LL så får man kanske lägga upp det hela lite annorlunda... och då är inte städning n

Jag håller med till fullo Anders att det är många som borde träna mer än vad de gör och att de säkert lurar sig själva genom att sätta övertro till "vardagsarbete". Jag tror att det bästa sättet att komma åt problemet är upplysning. Har man tagit ett så s

Vardags- och arbetssysslor, är aldrig träning, per definition. Det blir inte träning för att det är jobbigt.

Visst skulle "vardagsarbete" och "hemarbete" kunna finnas, och i undertexten skriva "Skogsarbete" / "putsat fönster", om man vill hålla reda på

Det är upp till var och en att bokföra vad man anser vara träning.

Min personliga definition är träning som innebär att jag blir så pass svettig att jag måste duscha efteråt (vilket gör yoga till ett gränsfall, men jag räknar trots det en timmes instrukt

Jag tycker inte att vi behöver fler träningstyper att regga, men helt klart är att visst kroppsarbete är träning. Till exempel har jag bokfört "singelskottning" som träning - för det är ju tyngre än vanlig styrketräning! Den som hugger och kör ved i skoge

Jag reggar trädgårdsarbete, men det gör jag inte varken för att det är jobbigt eller för att det är ngn träning. utan för att det när det är mycket trädgårdsarbete blir så lite tid över till träning. Dessutom så brukar jag bara registrera en fjärdedel av