Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En rejäl uppdatering minst sagt!

Changes made from version 3.20 to 3.70:
?IMPORTANT: PLEASE BE SURE TO BACK UP ALL USER DATA BEFORE UPDATING TO 3.70. DURING THIS UPDATE, ALL USER DATA WILL BE LOST. THIS INCLUDES HISTORY, WORKOUTS, COURSES AND USER PROFIL

Läser man garmins forum så verkar det finnas lite problem med denna uppdatering, så jag väljer att vänta på buggfixreleasen. Men garmin har stoppat in en hel del i denna uppdatering och en del (en sekund logging, firstbeat andra generations kaloriberäknin

Jag laddade ner och installerade uppdateringen helt utan problem. Jag har nu sprungit med klockan efter uppdateringen och laddade in det i SportTracks 3.0 och förde sedan över passet till Funbeat med pluginnet helt utan problem, dvs alldeles som vanligt.

Min fungerar också klockrent 😉 efter uppdateringen.

Sen är det ju ett stort plus att det är massa nytt godis att leka med (L)

Synd de inte också stoppade in Training Effect som de gjorde på 610:an!

Jag har också lagt på nya versionen och allt fungerar som det ska, vad det verkar... även om man får ställa in allt på nytt efter start första gången (vilket man fick veta i förväg)...

Dock verkar det som om nya FW-versionen genererar ny typ av FIT-filer

Hmm, någon av er som vet mer om denna förbättring?

"Fixed Heart Rate Workout issues"

Kan den ha att göra med den skenande pulsen som en del (bland annat jag) rapporterat ihop med de lite äldre pulsbanden? Syftar på de banden som har en knäppning på var

Tror snarare att det skulle kunna vara passen när man bara har pulsband och ingen pod, GPS etc. Då sparade den värden alltför sällan. Det kan vara det som är fixat. Har dock inte testat själv - jag väntar till en fungerande firmware.

Jag har nu uppgraderat till 3.70 (hade 3.20 innan) och jag har bara konfat upp klockan och gjort ett snabbt test att registrera stegfrekvens och puls.

Det funkade att ladda upp datat både till Garmin Connect samt till Funbeat. Obs, det var bara ett snab

Testade lite igår. Det tog lite längre tid att starta klockan första gången, annars ingenting anmärkningsvärt.

Man tappar sina inställningar med den här uppdateringen och jag har inte orkat ställa tillbaka vad jag visade på skärmen ännu.