Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 23:51Jag har också uppgraderat utan problem. Jag har sprungit två pass med den nya firmwaren och det har fungerat felfritt.
Jag kör överföring till Sporttracks via Garmin Ant agent och från Sporttracks exporterar jag till funbeat, det har funkat som vanligt.
Jag har också uppgraderat utan problem. Jag har sprungit två pass med den nya firmwaren och det har fungerat felfritt.
Jag kör överföring till Sporttracks via Garmin Ant agent och från Sporttracks exporterar jag till funbeat, det har funkat som vanligt.
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 13:36Ok, jag kan härmed informera om att "Fixed Heart Rate Workout issues" inte löst "skenande puls"-problemet. Det måste gälla något annat.
Var ute på en joggingrunda i 6-minuterstempo och min maxpuls enligt klockan låg på lite drygt 230 slag/min så det blev
Ok, jag kan härmed informera om att "Fixed Heart Rate Workout issues" inte löst "skenande puls"-problemet. Det måste gälla något annat.
Var ute på en joggingrunda i 6-minuterstempo och min maxpuls enligt klockan låg på lite drygt 230 slag/min så det blev
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 14:47"Var inte ens speciellt svettig." Just det är iofs snarare en nackdel.
Men, i allmänhet beror det här på dålig konstruktion på det mjuka bandet version 1. Garantiärende om det är det bandet du har.
Om inte garanti, köp det nya bandet som finns som reser
"Var inte ens speciellt svettig." Just det är iofs snarare en nackdel.
Men, i allmänhet beror det här på dålig konstruktion på det mjuka bandet version 1. Garantiärende om det är det bandet du har.
Om inte garanti, köp det nya bandet som finns som reser
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:29Tröjan var som mest lite lagom fuktig idag, inte sjöblöt som den var igår när jag kutade intervaller. Samma problem båda gångerna.
Jag har det bandet som knäpps fast i själva mottagaren. Alltså ett sådant här:
BILD:http://csimg.prisvis.se/srv/SE/0000368
Tröjan var som mest lite lagom fuktig idag, inte sjöblöt som den var igår när jag kutade intervaller. Samma problem båda gångerna.
Jag har det bandet som knäpps fast i själva mottagaren. Alltså ett sådant här:
BILD:http://csimg.prisvis.se/srv/SE/0000368
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:29Det är den typen som har problem. Elin fick skicka in sitt band, men fick ett nytt av den nya typen tillbaka.
Det är den typen som har problem. Elin fick skicka in sitt band, men fick ett nytt av den nya typen tillbaka.
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:31Funkar det nya bandet precis som det ska?
Funkar det nya bandet precis som det ska?
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:39Ja.
I vårt fall var det enkelt eftersom vi har två likadana uppsättningar med 310:or. Så efter att ha prövat alla permutationer kunde vi entydigt bestämma att det var hennes pulsband (inte sändaren som man knäpper fast i det) som det var fel på och inge
Ja.
I vårt fall var det enkelt eftersom vi har två likadana uppsättningar med 310:or. Så efter att ha prövat alla permutationer kunde vi entydigt bestämma att det var hennes pulsband (inte sändaren som man knäpper fast i det) som det var fel på och inge
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:45Jag mailade Garmin support och sa precis vad Fredrik och jag kommit fram till och svaret blev att jag kunde välja att antingen skicka in det till dem direkt eller lämna det i butiken där jag köpt klockan. De svarade inom ett dygn har jag för mig och själv
Jag mailade Garmin support och sa precis vad Fredrik och jag kommit fram till och svaret blev att jag kunde välja att antingen skicka in det till dem direkt eller lämna det i butiken där jag köpt klockan. De svarade inom ett dygn har jag för mig och själv
Quote from Elias Engqvist on 29 June 2011, 16:03Polar tycker faktiskt likadant - det är nog därför båda tillverkarna har slutat med den typen av band.
F.ö. funkar polars nya band till garmin-sensorer (och antagligen då tvärsom också!)
Polar tycker faktiskt likadant - det är nog därför båda tillverkarna har slutat med den typen av band.
F.ö. funkar polars nya band till garmin-sensorer (och antagligen då tvärsom också!)
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 18:20Tomas, det märks ganska tydligt när det är glapp, det blir märkliga pulsspikar långt över rimlig maxpuls och allmänt väldigt fladdrig puls. Om bandet fungerar korrekt får man en mycket jämnare kurva.
Har du en jämn kurva fungerar nog bandet korrekt även
Tomas, det märks ganska tydligt när det är glapp, det blir märkliga pulsspikar långt över rimlig maxpuls och allmänt väldigt fladdrig puls. Om bandet fungerar korrekt får man en mycket jämnare kurva.
Har du en jämn kurva fungerar nog bandet korrekt även