Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Gårdagens runda med nya firmwaren. Här kan ni se ett typexempel på pulsproblematiken.

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=680f839b642242b4963e2bc51a268c86.jpg

Väntar fortfarande svar från Garmin.

Det är nog ännu tydligare i fb:s grafer som inte utjämnar på samma sätt.

Har fortfarande inte fått svar på mailet som jag skickat till Garmin-supporten så jag ringde istället. Killen som svarade bad mig skicka in bandet och meddelade att det borde gå snabbt att få det åtgärdat. Hoppas på att det är fixat i slutet av nästa veck

Det är klart att det är bandet som strular. Fenomenet är välkänt från alla möjliga diskussionforum. Själv löste jag det hela genom att köpa ett band från Polar (på vilket Garmin-mojängen passar).

BILD:startfitness.co.uk/uploads/images_products_large/3675

Lycka till. Mitt Polarband slutade funka efter några månader. Därför kör jag nu Garmins nyaste mjuka. Funkar hittills.
I övrigt kanske det är bättre att starta en ny tråd för problem som inte alls har med rubriken att göra.

Sorry Staffan, jag spann vidare på "Fixed Heart Rate Workout issues" men det verkar som sagt gälla något annat.

Nu kommer jag också och är OT angående pulsbanden. Jag fick för mig att jag skulle prova tvätta det nya mjuka pulsbandet i tvättmaskin, utan sändare givetvis, eftersom jag hört att Polars pulsband klarar maskintvätt. Och det kan jag tala om det klarar INT

Jag har också uppdaterat men när jag ställer in klockan för simning (övrigt) får jag en skidpelle i displayen.
Varför är det på det här viset? 🙁

Jävla skitpelle!