Quote from Guest on 2 December 2010, 17:29Hallå!
Jag ska under vintern införskaffa mig nya hjul. För tillfället lutar det åt Reynolds Assault.
Dock har jag inte bestämt mig än för om jag ska köra tub eller kanttråd.
Någon som har +/- för båda alternativen?Några av de uppenbara skillnaderna är:
Hallå!
Jag ska under vintern införskaffa mig nya hjul. För tillfället lutar det åt Reynolds Assault.
Dock har jag inte bestämt mig än för om jag ska köra tub eller kanttråd.
Någon som har +/- för båda alternativen?
Några av de uppenbara skillnaderna är:
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 17:39Jag brukar byta tub när jag har punkterat. Det tar kortare tid än att byta slang på ett kanttrådshjul.
Det är en skröna att det är "meckigt" att limma tuber.
Gör rätt så tar det en kvart, inkl. torktid för fälgen innan påsättningen.
Jag brukar byta tub när jag har punkterat. Det tar kortare tid än att byta slang på ett kanttrådshjul.
Det är en skröna att det är "meckigt" att limma tuber.
Gör rätt så tar det en kvart, inkl. torktid för fälgen innan påsättningen.
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 18:02Jag har trillat dit ordentligt för TUFO CS 33 Pro 21 mm, 260 gram vikt.
Däcket är ett tubdäck fast för kanttrådsfälg, man fyller det med punkteringsvätska vid monteringen och vid punka så behöver du endast pumpa upp däcket då vätskan tätar även större hå
Jag har trillat dit ordentligt för TUFO CS 33 Pro 21 mm, 260 gram vikt.
Däcket är ett tubdäck fast för kanttrådsfälg, man fyller det med punkteringsvätska vid monteringen och vid punka så behöver du endast pumpa upp däcket då vätskan tätar även större hå
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 18:04Synd att Tufo har riktigt dåliga tuber.
Synd att Tufo har riktigt dåliga tuber.
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 18:05Jag har inte haft ett enda problem på 400 mil och de håller nog ett par mil till?
Jag har inte haft ett enda problem på 400 mil och de håller nog ett par mil till?
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 18:14Är det Cykeldoktorn som tar hand om dina problem?
Är det Cykeldoktorn som tar hand om dina problem?
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 22:38Jag sitter också i valet och kvalet när det gäller kanttråd och tub.
Den vanligaste för/nackdelen är ju punktering.Men i ärlighetens namn. Hur ofta får man punka? Visst, jag cyklar inte direkt flera timmar varje dag utan några timmar per vecka, men jag
Jag sitter också i valet och kvalet när det gäller kanttråd och tub.
Den vanligaste för/nackdelen är ju punktering.
Men i ärlighetens namn. Hur ofta får man punka? Visst, jag cyklar inte direkt flera timmar varje dag utan några timmar per vecka, men jag
Quote from Funbeat user on 3 December 2010, 02:13Har man inte följebil med reservhjul, är det ju riktigt jobbigt att få punka på en tub..
Plus att man måste släpa med sig ett helt däck hela tävlingen, om man vill kunna gardera sig för missöden.
Har man inte följebil med reservhjul, är det ju riktigt jobbigt att få punka på en tub..
Plus att man måste släpa med sig ett helt däck hela tävlingen, om man vill kunna gardera sig för missöden.
Quote from Funbeat user on 3 December 2010, 06:03Det räcker med att tuben har varit klistrad en gång.
På riktiga tävlingar finns service och frågan är om inte tuben väger ungefär som en slang + däckjärn?
Det räcker med att tuben har varit klistrad en gång.
På riktiga tävlingar finns service och frågan är om inte tuben väger ungefär som en slang + däckjärn?
Quote from Funbeat user on 3 December 2010, 11:14Trådar om det här ämnet brukar bli långa. Jag läste de flesta förra säsongen när jag hade samma funderingar. För mig blev det tubhjul främst för att de var lättare. Jag har även högprofilshjul med kanttråd och jag kan inte säga att jag märker någon större
Trådar om det här ämnet brukar bli långa. Jag läste de flesta förra säsongen när jag hade samma funderingar. För mig blev det tubhjul främst för att de var lättare. Jag har även högprofilshjul med kanttråd och jag kan inte säga att jag märker någon större