Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 09:56Johan, hur kändes dem och vad jämför du med? Vilka DT-nav är det?
Johan, hur kändes dem och vad jämför du med? Vilka DT-nav är det?
Quote from Berit Bengtson on 1 June 2011, 16:43Johan Asperyd skrev:
> Kände att jag alltid ville ha möjligheten att inför varje
> tävling vela mellan 46- och 66-mmprofil.Varför valde du såpass liten skillnad på fälghöjd?
I praktiken ger det ofta väldigt liten skillnad i aerodynamik
BILD:http://happ
Johan Asperyd skrev:
> Kände att jag alltid ville ha möjligheten att inför varje
> tävling vela mellan 46- och 66-mmprofil.
Varför valde du såpass liten skillnad på fälghöjd?
I praktiken ger det ofta väldigt liten skillnad i aerodynamik
BILD:http://happ
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 16:47Skulle du inte välja Clydesdale med tanke på ekipagevikten?
Skulle du inte välja Clydesdale med tanke på ekipagevikten?
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 19:58Placebo är även det en bevisad effekt. Inte att förakta.
Placebo är även det en bevisad effekt. Inte att förakta.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 21:01Jag har bara cyklat på tub några gånger under våren, men gillar det så skarpt att det troligtvis blir ett par lågprofil tub inköpta någon gång. Får nog bli till nästa år då jag väntar på leverans på mina Lightweight, tub så klart 🙂
Jag har bara cyklat på tub några gånger under våren, men gillar det så skarpt att det troligtvis blir ett par lågprofil tub inköpta någon gång. Får nog bli till nästa år då jag väntar på leverans på mina Lightweight, tub så klart 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 22:05Håkan,
Jag håller med. I mitt fall hade jag inte möjlighet att köpa hjul med högre profil än 66 mm (om man inte räknar disc...) och vad gäller valet av 46 mm-profilen så kan man naturligtvis alltid diskutera huruvida det varit klokare att satsa på en 3x e
Håkan,
Jag håller med. I mitt fall hade jag inte möjlighet att köpa hjul med högre profil än 66 mm (om man inte räknar disc...) och vad gäller valet av 46 mm-profilen så kan man naturligtvis alltid diskutera huruvida det varit klokare att satsa på en 3x e
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 22:43Rätt intressant artikel om man är intresserad av högprofilhjul: http://www.cyclingnews.com/features/enve-wheels-can-aero-get-any-quicker
/Edvard
Rätt intressant artikel om man är intresserad av högprofilhjul: http://www.cyclingnews.com/features/enve-wheels-can-aero-get-any-quicker
/Edvard
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 22:30Premiärcykla på mitt nya bygge idag (LMR, bra förstatur 😉 ), fick låna ett par Spinnergy 1390g 45mm Riktigt styva.
Går att köpa på Cycling i sthlm, Frejgatan.
Kan dock inte bedömma dom själv då de är de första aerohjul jag cykla på. Grymma enligt expert
Premiärcykla på mitt nya bygge idag (LMR, bra förstatur 😉 ), fick låna ett par Spinnergy 1390g 45mm Riktigt styva.
Går att köpa på Cycling i sthlm, Frejgatan.
Kan dock inte bedömma dom själv då de är de första aerohjul jag cykla på. Grymma enligt expert