Quote from Guest on 5 October 2011, 08:10Det är så att jag är sugen på nya hjul. Har läst runt en hel del på nätet om alla olika hjul osv.
En Test som gjordes på Fulcrum Racing 1 så sa dom att dom hade fått ett bättre medelhastighet på 1-3km på dom jämfört mot standard hjul?Då till min fråga
Det är så att jag är sugen på nya hjul. Har läst runt en hel del på nätet om alla olika hjul osv.
En Test som gjordes på Fulcrum Racing 1 så sa dom att dom hade fått ett bättre medelhastighet på 1-3km på dom jämfört mot standard hjul?
Då till min fråga
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 08:20Att det rullar fortare.
Att det rullar fortare.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 08:26Ja det fattar jag med att det rullar fortare det förstår jag;) Men är den skillnaden så stor. Det jag tänkte på att idag när jag cyklar själv håller jag ca 30km i snitt. Kan jag då räkna med att det blir 32 med dom nya;););)
det vissa säger ju ,att du b
Ja det fattar jag med att det rullar fortare det förstår jag;) Men är den skillnaden så stor. Det jag tänkte på att idag när jag cyklar själv håller jag ca 30km i snitt. Kan jag då räkna med att det blir 32 med dom nya;););)
det vissa säger ju ,att du b
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 08:30Själv märker jag skillnad mellan däcken. Ett par "skitdäck", jämfört med Continental, Grand Prix Supersonic och då avseende hur lätt dom rullar. Där ser jag en stor skillnad. Sen att Supersonic kan uppfattas som "skitdäck" då det gäller punkteringsskydd.
Själv märker jag skillnad mellan däcken. Ett par "skitdäck", jämfört med Continental, Grand Prix Supersonic och då avseende hur lätt dom rullar. Där ser jag en stor skillnad. Sen att Supersonic kan uppfattas som "skitdäck" då det gäller punkteringsskydd.
Quote from Berit Bengtson on 5 October 2011, 08:39Stefan:
Hur gjordes testet?
Vilka var det Fulcrum-hjulen jämfördes mot i testet, dvs vilka hjul menas med "standard hjul"?
Stefan:
Hur gjordes testet?
Vilka var det Fulcrum-hjulen jämfördes mot i testet, dvs vilka hjul menas med "standard hjul"?
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 08:41En lekkamrat gjorde en klassresa på Pro Lite, Ksyrium Elite, Ksyrium ES, Cosmic Ultimate. Det var en Aha-upplevelse vid varje klassbyte.
En lekkamrat gjorde en klassresa på Pro Lite, Ksyrium Elite, Ksyrium ES, Cosmic Ultimate. Det var en Aha-upplevelse vid varje klassbyte.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 16:21Jag tippar på mellan 0-1km/h i snittökning
Jag tippar på mellan 0-1km/h i snittökning
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 17:31För den som inte begriper:
Hur kan andra HJUL förändra/förbättra snittfarten?Däremot är det skillnad på rullmotståndet på olika DÄCK. Vilket påverkar (i liten grad) hastigheten. Men om hastigheten är viktig, så påverkar sittställningen mera.
Som motion
För den som inte begriper:
Hur kan andra HJUL förändra/förbättra snittfarten?
Däremot är det skillnad på rullmotståndet på olika DÄCK. Vilket påverkar (i liten grad) hastigheten. Men om hastigheten är viktig, så påverkar sittställningen mera.
Som motion
Quote from Berit Bengtson on 5 October 2011, 17:42Markku S skrev:
> Hur kan andra HJUL förändra/förbättra snittfarten?
...
> Som motionär bryr jag mig inget alls om vilka däck eller hjul jag har.
> Punkteringssäkerhet är det enda viktiga för mig.Varför undrar du då?
Dessutom motsäger du väl dig själv i
Markku S skrev:
> Hur kan andra HJUL förändra/förbättra snittfarten?
...
> Som motionär bryr jag mig inget alls om vilka däck eller hjul jag har.
> Punkteringssäkerhet är det enda viktiga för mig.
Varför undrar du då?
Dessutom motsäger du väl dig själv i
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 18:34Många bitar i pusslet. Hjul, däck, sittställning och inte minst cyklist. Finns olika mycket att hämta på pusselbitarna.
Men ett par bra hjul med bra egenskaper kan göra rätt mycket, med rätt däck. Svårt bara att sätta siffror på det.
Många bitar i pusslet. Hjul, däck, sittställning och inte minst cyklist. Finns olika mycket att hämta på pusselbitarna.
Men ett par bra hjul med bra egenskaper kan göra rätt mycket, med rätt däck. Svårt bara att sätta siffror på det.