Quote from Anders Wallerstedt on 6 October 2011, 10:07Öka cykelträningsdosen, +2-5 tim/vecka, lär göra mer på snittfarten, till våren. Visst är det roligt med nya prylar, men väger sällan upp mot mer träning.
Hitta träning i vardagen(både lätt och hård), cykla till jobb, skola, affär eller så.
Öka cykelträningsdosen, +2-5 tim/vecka, lär göra mer på snittfarten, till våren. Visst är det roligt med nya prylar, men väger sällan upp mot mer träning.
Hitta träning i vardagen(både lätt och hård), cykla till jobb, skola, affär eller så.
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 10:39Märker att diskussionen svänger över till vad som är mest viktigt för ökad medelhastighet men om man sitter bra, tränar dom där extra milen, har grymma däck, har jag glömt nåt... är det någon som testat och märkt skillnaden. som kan säga om just hjulen ha
Märker att diskussionen svänger över till vad som är mest viktigt för ökad medelhastighet men om man sitter bra, tränar dom där extra milen, har grymma däck, har jag glömt nåt... är det någon som testat och märkt skillnaden. som kan säga om just hjulen ha
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 10:40>En lekkamrat gjorde en klassresa på Pro Lite, Ksyrium Elite, Ksyrium ES, Cosmic Ultimate. Det var en Aha-upplevelse vid varje klassbyte.
>En lekkamrat gjorde en klassresa på Pro Lite, Ksyrium Elite, Ksyrium ES, Cosmic Ultimate. Det var en Aha-upplevelse vid varje klassbyte.
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 10:49aha då vet jag skillnaden, ett aha är lika med ett swosh, två aha är swisch. tredje Aha är iiiiiiiha. skall jag tolka det så ?
aha då vet jag skillnaden, ett aha är lika med ett swosh, två aha är swisch. tredje Aha är iiiiiiiha. skall jag tolka det så ?
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 11:01På min cykel satt ett par hjul för ca 1000 när jag köpte den. Efter ett tag köpte jag ett par högprofil (50mm) med tubdäck. Det var rätt många aha-upplevelser. Blev svårt att gå "ner" till de ursprungliga efter det, så jag köpte ett par mitt mellan att ha
På min cykel satt ett par hjul för ca 1000 när jag köpte den. Efter ett tag köpte jag ett par högprofil (50mm) med tubdäck. Det var rätt många aha-upplevelser. Blev svårt att gå "ner" till de ursprungliga efter det, så jag köpte ett par mitt mellan att ha
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 11:01Ja, det är stor skillnad på hjul.
Ja, det är stor skillnad på hjul.
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 12:09Lägre vikt särskilt i fälg gör att fartförändringar kräver mindre energi. Lägre luftmotstånd med bra ekrar o fälgprofil. Styvare hjul flexar mindre=mindre energiförlust i deformation när du tar i. Vet inte hur mycket olika lager diffar - kanske mest i hål
Lägre vikt särskilt i fälg gör att fartförändringar kräver mindre energi. Lägre luftmotstånd med bra ekrar o fälgprofil. Styvare hjul flexar mindre=mindre energiförlust i deformation när du tar i. Vet inte hur mycket olika lager diffar - kanske mest i hål
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 15:51Stefan T:
Du får vänja dig med Davids kommentarer.Auktoritär ton + fluffig substans (#)
Om du vill ha data om hjulens luftmotstånd så kan du hitta lite hos t ex HED och Zipp där det finns mätningar och jämförelser med "standard-hjul".
Var beredd på "re
Stefan T:
Du får vänja dig med Davids kommentarer.
Auktoritär ton + fluffig substans (#)
Om du vill ha data om hjulens luftmotstånd så kan du hitta lite hos t ex HED och Zipp där det finns mätningar och jämförelser med "standard-hjul".
Var beredd på "re
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 16:03Hur var det nu med de där 42 km/h i snitt som du inte fixar?
Hur var det nu med de där 42 km/h i snitt som du inte fixar?
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 16:35??
Insinuerar du att jag inte håller 42 i snitt? Pfffff...
??
Insinuerar du att jag inte håller 42 i snitt? Pfffff...