Quote from Guest on 29 October 2010, 17:38Hej alla!
Har lite funderingar på vilken uppgradering som gör att man får mest för pengarna.
Jag har idag en aluminiumcykel i prisklassen runt 15.000 kr, ultrega utrustning. Helt ok (för en motionär). Mina funderingar handlar om vilket köp som är bäst,
Hej alla!
Har lite funderingar på vilken uppgradering som gör att man får mest för pengarna.
Jag har idag en aluminiumcykel i prisklassen runt 15.000 kr, ultrega utrustning. Helt ok (för en motionär). Mina funderingar handlar om vilket köp som är bäst,
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 17:48Bra hjul med bra lager. Inte nödvändigtvis högprofil kolfiber
Bra hjul med bra lager. Inte nödvändigtvis högprofil kolfiber
Quote from Berit Bengtson on 29 October 2010, 19:12Varför inte:
Ny ram (behöver nödvändigtvis INTE vara av kolfiber)
OCH
nya hjul (behöver nödvändigtvis INTE vara högprofil och i kolfiber)
Med tex ett sådant här nav: http://www.visomcyklar.se/pc-327-9-powertap-elite-.aspx
Varför inte:
Ny ram (behöver nödvändigtvis INTE vara av kolfiber)
OCH
nya hjul (behöver nödvändigtvis INTE vara högprofil och i kolfiber)
Med tex ett sådant här nav: http://www.visomcyklar.se/pc-327-9-powertap-elite-.aspx
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 08:31Skriver inte hur gammal cykel du har. Jag menar att ett cykelbyte kan ju ge dig nya och mindre slitna komponenter. Jag bytte min aluminiumcykel mot en kolfiber dito men behåll mina Mavic Cosmic Elite. Det blev grym skillnad! Sedan köpte jag ett par Fulcru
Skriver inte hur gammal cykel du har. Jag menar att ett cykelbyte kan ju ge dig nya och mindre slitna komponenter. Jag bytte min aluminiumcykel mot en kolfiber dito men behåll mina Mavic Cosmic Elite. Det blev grym skillnad! Sedan köpte jag ett par Fulcru
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 15:36He he jo uppgraderingsnojan ligger alltid på lut om man har den personligheten.
Jag har idag en aluminiumram med Ultrega utrustning och Fulcrum 5 hjul. Det är inte så att jag behöver byta något, då jag är motionär med VR 2011 i sikte. Teoretiskt skulle j
He he jo uppgraderingsnojan ligger alltid på lut om man har den personligheten.
Jag har idag en aluminiumram med Ultrega utrustning och Fulcrum 5 hjul. Det är inte så att jag behöver byta något, då jag är motionär med VR 2011 i sikte. Teoretiskt skulle j
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 15:39Jag hade inte lagt 15´på ett par Mavic R-Syx SL.
Jag hade inte lagt 15´på ett par Mavic R-Syx SL.
Quote from Berit Bengtson on 30 October 2010, 15:43Jag håller med David,
dessutom undrar jag hur du, Fredrik, definierar "riktigt bra hjul"?
Jag håller med David,
dessutom undrar jag hur du, Fredrik, definierar "riktigt bra hjul"?
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 15:50Definitionen i brist på kunskap är antagligen: Desto dyrare, desto bättre 🙁
Men det har ingen betydelse hur jag definierar detta. Frågan är hur man får mest skoj per investerad krona.
Definitionen i brist på kunskap är antagligen: Desto dyrare, desto bättre 🙁
Men det har ingen betydelse hur jag definierar detta. Frågan är hur man får mest skoj per investerad krona.
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 21:14Jag förstår hur du tänker. Jag vet inte vad andra säger men jag hade lagt en slant på en ny/bättre cykel. (Min Cervelo köptes begagnad) Sedan kan du i lugn och ro leta prisvärda begagnade hjul. Tror inte värsta hjulen här dig speciellt mycket snabbare på
Jag förstår hur du tänker. Jag vet inte vad andra säger men jag hade lagt en slant på en ny/bättre cykel. (Min Cervelo köptes begagnad) Sedan kan du i lugn och ro leta prisvärda begagnade hjul. Tror inte värsta hjulen här dig speciellt mycket snabbare på
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 22:06Jag har en ny fin och dyr carbonhoj och en gammal aluminium.
Jag cyklar inte snabbare på den nya dyra ....Bästa investeringen är däck och slang, sen kommer bra hjul.
Jag har en ny fin och dyr carbonhoj och en gammal aluminium.
Jag cyklar inte snabbare på den nya dyra ....
Bästa investeringen är däck och slang, sen kommer bra hjul.