Quote from Funbeat user on 13 November 2010, 20:55Storleken har stor betydelse om inte ramen passar.
Storleken har stor betydelse om inte ramen passar.
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 13:05Själv har jag nu bestämmt mig och det blir ny cykel. Min "gamla" aluminiumram hann jag trampa 280 mil på (köptes ny i slutet av juli). Provade i helgen en kolfiberram men med mina Fulcrum 5 hjul på och kan bara konstatera att komforten är av en helt annan
Själv har jag nu bestämmt mig och det blir ny cykel. Min "gamla" aluminiumram hann jag trampa 280 mil på (köptes ny i slutet av juli). Provade i helgen en kolfiberram men med mina Fulcrum 5 hjul på och kan bara konstatera att komforten är av en helt annan
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 17:42Håkan, du har säkert rätt (på sätt och vis) även om jag inte riktigt förstår vad du menar med att man cyklar på cykel och inte på en ram. När jag är ute och cyklar på min CYKEL är RAMEN en komponent som jag alltid har med mig.
Jag tror det finns väldigt
Håkan, du har säkert rätt (på sätt och vis) även om jag inte riktigt förstår vad du menar med att man cyklar på cykel och inte på en ram. När jag är ute och cyklar på min CYKEL är RAMEN en komponent som jag alltid har med mig.
Jag tror det finns väldigt
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 17:58Körde du med samma hjul så är den ramen mer komfortabel.
Körde du med samma hjul så är den ramen mer komfortabel.
Quote from Berit Bengtson on 14 November 2010, 18:12Fredrik:
Ramen är, precis som hjulen, bara en av de byggdelar som en cykel består av.
Om du hade läst testet jag länkade till så hade du sett att det bestod av flera delar, i en av dem fann de att sadelstolpens egenskaper hade märkbar inverkan på komforte
Fredrik:
Ramen är, precis som hjulen, bara en av de byggdelar som en cykel består av.
Om du hade läst testet jag länkade till så hade du sett att det bestod av flera delar, i en av dem fann de att sadelstolpens egenskaper hade märkbar inverkan på komforte
Quote from Funbeat user on 15 November 2010, 09:33Jag har kört med 25mm bak och 23 mm fram, med samma däcktryck.
(får inte plats med 25 på framgaffeln)Det känns som det är en mkt bra lösning (t+)
Jag har kört med 25mm bak och 23 mm fram, med samma däcktryck.
(får inte plats med 25 på framgaffeln)
Det känns som det är en mkt bra lösning (t+)
Quote from Funbeat user on 15 November 2010, 13:07Jag antar att det var en Cervélo du testade? 🙂
Jag antar att det var en Cervélo du testade? 🙂
Quote from Funbeat user on 15 November 2010, 13:17Japp, en cervelo.
Jag har även en Pinarello. Där får man inte in 25 mm bak, men fram.
Det är inte en optimal lösning (t-)
Japp, en cervelo.
Jag har även en Pinarello. Där får man inte in 25 mm bak, men fram.
Det är inte en optimal lösning (t-)
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 21:04Det blev en BH G5 med SRAM RED till slut.
http://www.bhbikes.com/en/catalogo/g5-9-8
Dock blev kompromissen att jag fortfarande har kvar mina Fulcrum 5 hjul. Tanken är att dessa får fungera som träningshjul för ev. rundor i vinter och till våren uppgra
Det blev en BH G5 med SRAM RED till slut.
http://www.bhbikes.com/en/catalogo/g5-9-8
Dock blev kompromissen att jag fortfarande har kvar mina Fulcrum 5 hjul. Tanken är att dessa får fungera som träningshjul för ev. rundor i vinter och till våren uppgra
Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 06:56Supersnygg!! Vad går en sådan rackare på?
Supersnygg!! Vad går en sådan rackare på?