Quote from Guest on 23 April 2012, 23:30Hej allihopa! Jag står inför nyköpet av löpskor och skulle behöva lite hjälp med det.
Jag löper mest på skogsstigar som kan bli rätt leriga efter regn, annars är de i stora delar mer eller mindre fasttrampade (alltså inte riktigt "off-road"). Till och frå
Hej allihopa! Jag står inför nyköpet av löpskor och skulle behöva lite hjälp med det.
Jag löper mest på skogsstigar som kan bli rätt leriga efter regn, annars är de i stora delar mer eller mindre fasttrampade (alltså inte riktigt "off-road"). Till och frå
Quote from Marléne Lönnqvist on 23 April 2012, 23:40Jag gillar mina Salomon speedcross 2. Har ett par med Gore-tex och ett par utan. Sneglar dock på speedcross 3 och är sugen att testa den. SC:n har bra grepp men kan kännas lite vobblig på asfalt pga den höga mönstringen och mjuka sulan. Suger fast lite so
Jag gillar mina Salomon speedcross 2. Har ett par med Gore-tex och ett par utan. Sneglar dock på speedcross 3 och är sugen att testa den. SC:n har bra grepp men kan kännas lite vobblig på asfalt pga den höga mönstringen och mjuka sulan. Suger fast lite so
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 23:48Ja, det är precis det som jag trodde kunde vara lite störande med renodlade terrängskor à la X-talon, SC eller liknande. Måste väl försöka övertyga säljaren att jag får testspringa lite på gatan så att jag kan känna själv 😀
Ja, det är precis det som jag trodde kunde vara lite störande med renodlade terrängskor à la X-talon, SC eller liknande. Måste väl försöka övertyga säljaren att jag får testspringa lite på gatan så att jag kan känna själv 😀
Quote from Marléne Lönnqvist on 23 April 2012, 23:54På intersport har de ju någon deal med att man får provspringa skorna och är man inte nöjd får man lämna igen. Har för mig att man då skall ha fått hjälp att prova ut först.
På intersport har de ju någon deal med att man får provspringa skorna och är man inte nöjd får man lämna igen. Har för mig att man då skall ha fått hjälp att prova ut först.
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 00:05klipp-å-klistra*
Inov-8 F-Lite 220 eller 195Tunna, lätta, snygga med en universalsula som funkar både på asfalt, stig och i lätt terräng.
Jag sprang årets Täby Extreme i ett par 195:or, alltså vet jag att dom funkar för snö, snöslask, gyttja, vatten, gr
klipp-å-klistra*
Inov-8 F-Lite 220 eller 195
Tunna, lätta, snygga med en universalsula som funkar både på asfalt, stig och i lätt terräng.
Jag sprang årets Täby Extreme i ett par 195:or, alltså vet jag att dom funkar för snö, snöslask, gyttja, vatten, gr
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 06:14Det finns ju mellanting också, Asics har flera modeller med Gore-Tex. Jag har själv ett par gamla Asics med GT, de kan nog klassas som ett mellanting. De har mer dämpning än renodlade trailskor men mer stadga och skydd under skon än en vanlig löparsko. Fr
Det finns ju mellanting också, Asics har flera modeller med Gore-Tex. Jag har själv ett par gamla Asics med GT, de kan nog klassas som ett mellanting. De har mer dämpning än renodlade trailskor men mer stadga och skydd under skon än en vanlig löparsko. Fr
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 08:37Salomon är ganska klumpiga, kika på t.ex. Saucony Peregrine.
Salomon är ganska klumpiga, kika på t.ex. Saucony Peregrine.
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 09:01En sak du bör fundera på är om du vill ha skor som försöker hålla vatten ute (typ Gore-Tex) eller som släpper ut vattnet som kommer in. Jag föredrar den senare varianten. Dock inte med hål i sulan, där går gränsen för mig.
En sak du bör fundera på är om du vill ha skor som försöker hålla vatten ute (typ Gore-Tex) eller som släpper ut vattnet som kommer in. Jag föredrar den senare varianten. Dock inte med hål i sulan, där går gränsen för mig.
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 09:40Leif, jag tror inte du provat salomons speedcross ordentligt om du anser dom vara klumpiga, iaf inte om du tycker saucony peregrine vara ett bra val.
Jag skulle dock fundera över salomon crossmax som är gjord både för väg och terräng. Bra dämpning för hå
Leif, jag tror inte du provat salomons speedcross ordentligt om du anser dom vara klumpiga, iaf inte om du tycker saucony peregrine vara ett bra val.
Jag skulle dock fundera över salomon crossmax som är gjord både för väg och terräng. Bra dämpning för hå
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 09:51Adidas Salvation 2, ej terrängskor men de har jag löpt i på alla möjliga underlag och absolut mer terräng än asfalt och det är inga problem alls. Allt från Ursvik Xtreme tävlingar i sol och regn (jobbar vid Ursvik så springer där några ggr i veckan med),
Adidas Salvation 2, ej terrängskor men de har jag löpt i på alla möjliga underlag och absolut mer terräng än asfalt och det är inga problem alls. Allt från Ursvik Xtreme tävlingar i sol och regn (jobbar vid Ursvik så springer där några ggr i veckan med),