Quote from Elias Engqvist on 24 April 2012, 14:25Lyssna på Jens Öst ovan, han vet uppenbarligen vad han pratar om! Jag skulle svarat likadant 🙂
Men även Mikael/Jonas Buud. Man ska inte ladda med terrängskor bara för att man tex springer LL eller lätt leriga stigar mm.
Lyssna på Jens Öst ovan, han vet uppenbarligen vad han pratar om! Jag skulle svarat likadant 🙂
Men även Mikael/Jonas Buud. Man ska inte ladda med terrängskor bara för att man tex springer LL eller lätt leriga stigar mm.
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 15:13Jag läste en rekommendation på ett ställe att man kan minska drop ner till ca hälften, för att inte göra en för hastig förändring för hälsenor etc. Så om man idag har runt 12 mm, så skulle runt 6-7 mm kunna vara ett lagom första steg (för Inov-8 medför de
Jag läste en rekommendation på ett ställe att man kan minska drop ner till ca hälften, för att inte göra en för hastig förändring för hälsenor etc. Så om man idag har runt 12 mm, så skulle runt 6-7 mm kunna vara ett lagom första steg (för Inov-8 medför de
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 15:45F-Lite 220/230 då 🙂
Mera drop, mera sula (och man kan knappast kan kalla det dämpning i deras fall)
F-Lite 220/230 då 🙂
Mera drop, mera sula (och man kan knappast kan kalla det dämpning i deras fall)
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 16:26Sammanfattande betyder det alltså att:
- rejäla dobbar (typ Inov-8 X-Talon) är overkill i min situation
- även skor som inte är tillverkade speciellt för terräng kan funka bra
- man ska inte minska drop för snabbt
- det finns gott om skor som är lätta och
Sammanfattande betyder det alltså att:
- rejäla dobbar (typ Inov-8 X-Talon) är overkill i min situation
- även skor som inte är tillverkade speciellt för terräng kan funka bra
- man ska inte minska drop för snabbt
- det finns gott om skor som är lätta och
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 16:38Fast om du har "Inte för stora dobbar" som ett av dina kriterium så skulle i alla fall jag säga att SC3 går bort. Salomon har andra trevliga skor som nog kan vara mer lämpliga om det är så att Salomon funkar för dig och dina fötter.
Fast om du har "Inte för stora dobbar" som ett av dina kriterium så skulle i alla fall jag säga att SC3 går bort. Salomon har andra trevliga skor som nog kan vara mer lämpliga om det är så att Salomon funkar för dig och dina fötter.
Quote from Marléne Lönnqvist on 24 April 2012, 16:39Lycka till med skovalet. Om du går på Intersport (de har i alla fall några av skorna på vissa butiker) kan du ju kolla om skorna räknas som running/walking och utnyttja deras prova-skorna-garanti-grej: http://www.intersport.se/Running/Nojdkundgaranti/
Lycka till med skovalet. Om du går på Intersport (de har i alla fall några av skorna på vissa butiker) kan du ju kolla om skorna räknas som running/walking och utnyttja deras prova-skorna-garanti-grej: http://www.intersport.se/Running/Nojdkundgaranti/
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 20:53kulle vilja påstå att hittar du ett par sköna skor så funkar dom nog att springa både i terräng och på stan... (använder själv Inov8 Xtalon 220 som vardagsskor och springer nu i snön och slasket med Sauncaunys A4or)
kulle vilja påstå att hittar du ett par sköna skor så funkar dom nog att springa både i terräng och på stan... (använder själv Inov8 Xtalon 220 som vardagsskor och springer nu i snön och slasket med Sauncaunys A4or)