Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya skor som skaver=(
You need to log in to create posts and topics.

Något som hjälpt mig i nya skor och pjäxor är att använda "glatta" stödstrumpor sen strumpor utanpå dessa.

Gud så smart!!

Dubbla supertunna sockar har jag kört med i mina skor. Funkar perfekt mot skavsår.

Tack för bilden Fredrika, nu blev det ju solklart. Jag funderade just på o man kunde googla fram "udda knytning som hjälper mot skoskav på hälen", men insåg det fåfänga.

Jag har haft liknande problem med mina inlägg. Det är inte skons fel utan säkert inlägget. Gå tillbaka till affären så slipar de till dem!

En sak som kan vara värd att kolla är att inläggen ligger rätt i skon, att de är tillräckligt långt bak, så att det inte bildas en lucka som kan skava mellan sko och inlägg.

ibland bruka skavsår försvinna efter ett tag, men ibland får man köpa andra skor och se om de passa bättre

De gånger jag har råkat handla skor som skaver i hälen (hälkappan mot hälsenan) så har jag skurit upp skon där bak med en vass kniv - två snitt, tv och th om mitten bak en cm långa ung. Det hjälper mig iaf.

tycker att vissa spinningskor skaver ibland med, men nu har jag härliga skor trivs superbra med dem

Tack för alla svar..
Tog kontakt med team sportia där jag köpt skorna+ gjort inläggen..
Gulliga dom slippade till inläggen och är lovad nya skor om det inte hjälper, så sen ikväll blir det en sista provrunda, innan de annars får åka tillbaka.