Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Helt ny och redan nöjd med min GF 405 (har ersatt Globalsat GH-615). Har dock ett par nybörjar frår.

1) Kan man stänga av klockan helt? Tränar två gånger/vecka och vill inte ladda mer än jag tränar? Som det är nu går den ner i ett viloläge där den funka

1. Nej, den går inte att stänga av helt. I klockläge räcker batteriet ca 2 veckor.
2. Nej, kabeln är bara för laddning.

Men om det gick att stänga av klockan och det gick att tanka info till datorn vore en toppenbra utveckling!

Det går så klart att tanka infon till datorn, men det görs trådlöst.
Att kunna stänga av klockan har jag aldrig saknat. 🙂

TACKAR

Då vet man vad man ska packa när man lämnat hemmet för tärning på annan ort

"1. Nej, den går inte att stänga av helt. I klockläge räcker batteriet ca 2 veckor."

Ja, om du stänger av gps:en. Annars tar batteriet slut på ett par dagar.

Så är det i vart fall för mig som bor i ett betonghus utan täckning inomhus där gps:en ligger o

Min klocka stängde av efter ett dygn med tomma batterier... Följden är att min ständigt ligger på laddning vilket känns onödigt.

Jag saknar verkligen en stäng-av-knapp och jag köper inte ett enda argument till varför det inte finns.

Alltså, ni avslutar väl era pass? Håll in lap/reset i tre sek. när ni är klara? Annars kan GPS:en fortsätta vara igång (beroende på div. systeminställningnar) och dra ström.
Min 405:a går nästan två veckor som klocka men bara 6-7 timmar som GPS

Spelar det nån roll att avsluta passen? Den funktionen är väl bara för att man inte av misstag ska starta passet igen?
Stänga av gps:en för mig är gps (på boëtten) - gps - från.

Ofta har jag fler än ett pass med mig ut, uppvärmning i ett separat och seda

GPS:en stängs av automatiskt när den går in i klockläge.

12