Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

GPS-Off är nog bara för att du ska kunna slå om till Training och sen ha klockan som ren puls- eller tidmätare med så lång batteritid som möjligt.

Det finns en inställning för Timeout. Kolla under Menu/Training/Options/Timeout. Är den aktiverad så kommer

Tack för tipset Peter! Måste ha missat slå på denna funktion för jag märker verkligen skillnad i hur länge batteriet håller då jag har slagit av gps:en eller inte.

Tackar också Peter, måste hem och kolla den inställningen...

fast min "Tidsgräns" (som är det enda i de sjuka svenska menyerna som jag kan relatera till "Timeout") var "Aktiverad"
Men jag upplever ändå att den äter ström.
Inte räcker batteriet i två veckor i viloläge...?

När min klocka blir urladdad så tappar den vissa inställningar, och man måste ställa om dessa igen när man laddat den igen. Väldigt irriterande. Ska det vara så?

Vilka inställningar är det? Jag har inte noterat att min gör så!

En gång försvann alla inställningar såsom språk, måttenheter, ålder, puls, vikt...ja rubbet. Sist var det bara ålder. Knepigt.

Apropå batterier...
Har under vintern använt min fr 405 rätt sällan och den har därmed hunnit laddas ur några vändor. Den här veckan har jag laddat upp den fullt ett flertal gånger men ändå stängde klockan av sig efter 15 minuter på dagens löprunda. Vad g

Kan meddela att batteriet nu har återställt sig (så vitt jag vet) efter ännu en fulladdning, urladdning och fulladdning! nu ska jag se till att ha klockan laddad i fortsättningen!

12