Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNybörjarcykel till triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Jag har gjort en tävling inom triathlon och tyckte det var jätteroligt. Jag cyklade då på en (typ) citybike och visst står det på de flesta hemsidor att det är helt okej att cykla på citybike men jag vill fortsätta tävla och träna så jag kan genomför

personligen skulle jag köpa en beggagnad hoj för liknande summa.
tyckte jag läste vikt på 14kg den väger isåfall 4kg mer än min 10 åriga gammla racer som inte är värd mer än 4.000-6.000 sek idag.

Okej. Vad är det jag ska tänka på inför sådant köp? Jag är verkligen nybörjare på detta.

Har du några tips på sidor där jag ska hitta vettiga racercyklar?

14 kg är ju med kartongen å den måste man ju inte ha med i vanliga cykeltävlingar vet inte hur det är i triathlon 🙂

Håller på Rogos tips om en beg racer för att få mer för pengarna.

Leif: Jag föredrar nog att inte cykla med kartongen. 🙂

Jo, begagnad låter mer och mer som ett alternativ. Jag behöver dock tips. Vad är en bra cykel? Vad är rimligt att betala för en begagnad?

med noll koll på cykel blir du mottagen med öppna armar på begagnatmarknaden!

Leif: Jo, det är det jag misstänker. Jag har en känsla av att jag kommer bli lurad så det står härliga till och det är därför jag gärna tar tips. 🙂

Det är inte bara Sportex som har rea. Frugan köpte en Wilier till mycket bra pris hos Cykelmagneten i förra veckan.

Jag vet inte riktigt var du bor, men uppsök en cykelhandlare som är duktig på racercyklar och tala om vad du ska ha cykeln till. De kan hj

Tack för tipset! Jag vet att Cykelmagneten ligger i Falkenberg och jag får helt enkelt ta en tur dit när det stundar sig inför nästa säsong. Just nu funkar min gamla citybike. Här finns det bara typ Sportex och Team sportia som har cyklar men jag får nog