Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 12:50Tomas: Sedan skiljer det säkerligen en hel del på vikten också. Framgaffel och skivbromras väger en del. Med tanke på detta samt sittställning, m.m. så är en cyklocross (CX) "snabbare" än en hybrid. Jag har både en hybrid och en racer, men cyklar betydlig
Tomas: Sedan skiljer det säkerligen en hel del på vikten också. Framgaffel och skivbromras väger en del. Med tanke på detta samt sittställning, m.m. så är en cyklocross (CX) "snabbare" än en hybrid. Jag har både en hybrid och en racer, men cyklar betydlig
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 13:43Tack Mattias, det var lite mer matnyttig info.
Jag skall fundera lite och provcykla så får jag se vad som händer. Än så länge har jag ju i och för sig inte bestämt mig för att köra Lidingö triathlon, men som sagt, det känns lockande 🙂
Tack Mattias, det var lite mer matnyttig info.
Jag skall fundera lite och provcykla så får jag se vad som händer. Än så länge har jag ju i och för sig inte bestämt mig för att köra Lidingö triathlon, men som sagt, det känns lockande 🙂
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 23:50Tja, alltid lika svårt att råda folk att välja cykel. Försöker just nu hjälpa syrran. För Lidingö Triathlon skulle jag nog inte välja en racer eller en tri/tempocykel. Cyclocross funkar ok, men det förutsätter att man gillar bockstyre.
Ska man ha en cyk
Tja, alltid lika svårt att råda folk att välja cykel. Försöker just nu hjälpa syrran. För Lidingö Triathlon skulle jag nog inte välja en racer eller en tri/tempocykel. Cyclocross funkar ok, men det förutsätter att man gillar bockstyre.
Ska man ha en cyk