Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag är också nybörjare/ombörjare/lite-ibland-börjare på löpning, och jag förstår ärligt talat inte varför folk (inte bara TS) fortsätter (både där och då, men även med lika långa rundor kommande dagarna) med något som uppenbarligen orsakar att det gör ont

Som jag skrev i en annan tråd, "det är bara i 20-årsåldern man är symptomfri".

Eller som min husläkare kommenterade mina spridda krämpor:
"Hörrudu, vid vår ålder så är det en sak som är säker: Om man vaknar upp en morgon och inte har ont nånstans -- då kan man vara säker på att man är död" 😉

Alex låter som ett mansnamn? På jobbet är vi några (män) som liksom Anneli också tycker detta är väldigt dumt. Diskussionerna berör ofta vad för sorts mental defekt vi har, om den är ärftlig, sitter den i Y-kromosomen, har den kanske med nåt hormon att gö

Så ni anser att kvinnorna är norm på erat jobb? Ajabaja, dags att jämställdhetsgranska!

Det finns ju faktiskt en skillnad på smärta och "faktiska skador" som jag skulle vilja kalla dem. Jag själv skulle anse mig själv (dock ingen annan) mesig om jag själv gav upp vid minsta smärta. Det är som att försöka börja styrketräna och ge upp efter fö

Jag började springa regelbundet för ett drygt år sedan. Ibland fick jag hoppa över turen när jag hade ont i benhinnorna, men hade jag alltid gjort det så hade jag aldrigt kommit igång. Det beror naturligtvis på hur det känns, men jag tror att upp till en

Då jag själv känner av benhinnorna har jag några frågor:

Stretcha framsidan av smalbenen, hur gör man det bäst? Brukar stretcha vaderna, men framsidan känns svårare...

Många nämner tåhävningar. Ska det vara excentriskt, eller är det bara för hälseneprob

För hur jag gör, se http://www.hemovningar.se, under "underben och fot", "Töj tibialis arterior". För mig krävs att jag har skorna på för att jag ska känna att det drar på underbenets framsida.

Fast den heter "anterior"