Quote from Funbeat user on 23 August 2016, 09:58Toppen Fedde! Tack!
Toppen Fedde! Tack!
Quote from Funbeat user on 23 August 2016, 10:51Jätteintressant diskussion. (t+)
Hittade ett begagnat ex av boken på amazon för en billig penning. En sak som jag har fått påpekat är att inte dra handen in under kroppen i dragfasen utan försöka hålla den "utanför" kroppen hela vägen. Även detta skulle f
Jätteintressant diskussion. (t+)
Hittade ett begagnat ex av boken på amazon för en billig penning. En sak som jag har fått påpekat är att inte dra handen in under kroppen i dragfasen utan försöka hålla den "utanför" kroppen hela vägen. Även detta skulle f
Quote from Urban Nilsson on 31 August 2016, 11:33En sak att se upp med när tekniken kommit en bit, särskilt då med front quadrant technique, är att inte bli en "överglidare". Vanligt bland TI-simmare och front quadrant är att de som är väldigt fokuserade på teknik lätt hamnar i en situation där glidfase
En sak att se upp med när tekniken kommit en bit, särskilt då med front quadrant technique, är att inte bli en "överglidare". Vanligt bland TI-simmare och front quadrant är att de som är väldigt fokuserade på teknik lätt hamnar i en situation där glidfase
Quote from Funbeat user on 31 August 2016, 14:22jag är ingenjör andas tvåtakt åt endast ett håll men ligger kring 1:15/00 m upp till 1500m och sedan ca 1:20/100m till 5000m.
jag är ingenjör andas tvåtakt åt endast ett håll men ligger kring 1:15/00 m upp till 1500m och sedan ca 1:20/100m till 5000m.
Quote from Funbeat user on 31 August 2016, 14:28Jag är ekonom, kan inte hur många dagar årets månader har och sjunker som en sten. Skönt att det inte gäller mig.
Skämtåsido, bra ideér att ta till mig. Tack!
Jag är ekonom, kan inte hur många dagar årets månader har och sjunker som en sten. Skönt att det inte gäller mig.
Skämtåsido, bra ideér att ta till mig. Tack!
Quote from Funbeat user on 31 August 2016, 15:23Ingenjör check.
Kalenderbitare, check.
Fokus på teknik check. (med nya klockan har takten seglat upp som en möjlig mätning)
Tvåtaktsandning check (men andas åt båda håll och omväxlar med tretaktsandning)
Tempot... I wish! 😉
Ingenjör check.
Kalenderbitare, check.
Fokus på teknik check. (med nya klockan har takten seglat upp som en möjlig mätning)
Tvåtaktsandning check (men andas åt båda håll och omväxlar med tretaktsandning)
Tempot... I wish! 😉
Quote from Funbeat user on 31 August 2016, 23:42Jag andas tvåtakt åt höger bara, även om det så är över två mil och vågor in från höger 🙂 (Säger inte att det är _bra_ att göra så, bara att jag gör så.)
Jag andas tvåtakt åt höger bara, även om det så är över två mil och vågor in från höger 🙂 (Säger inte att det är _bra_ att göra så, bara att jag gör så.)
Quote from Urban Nilsson on 2 September 2016, 15:05Idel lustigkurrar här.
Lätt att kolla om man är överglidare:
https://www.youtube.com/watch?v=OPrNv_G-YlQ
Idel lustigkurrar här.
Lätt att kolla om man är överglidare:
Quote from Funbeat user on 19 September 2016, 12:38Det går hyfsat, men har inte tränat på egen hand än. Har mycket att lära och tänka på, men känns som jag fått lite fart i vattnet trots de få lektionerna vi haft. Första lektionerna med benspark gjorde att jag kände mig fruktansvärt slö, men när armarna k
Det går hyfsat, men har inte tränat på egen hand än. Har mycket att lära och tänka på, men känns som jag fått lite fart i vattnet trots de få lektionerna vi haft. Första lektionerna med benspark gjorde att jag kände mig fruktansvärt slö, men när armarna k
Quote from Funbeat user on 24 September 2016, 18:08Jag rekommenderar Swim Smooth som har mycket info för simmare på olika nivåer:
http://www.swimsmooth.com/
Jag rekommenderar Swim Smooth som har mycket info för simmare på olika nivåer:
http://www.swimsmooth.com/