Quote from Guest on 16 October 2012, 21:24Om man vet med sig att man ändå inte kommer placera sig bland de tre främsta i sin åldersgrupp, är det någon vits med att starta i tävlingsklass? Kan det vara att vissa tävlingar inte har motionsklass på alla sträckor?
Om man vet med sig att man ändå inte kommer placera sig bland de tre främsta i sin åldersgrupp, är det någon vits med att starta i tävlingsklass? Kan det vara att vissa tävlingar inte har motionsklass på alla sträckor?
Quote from Funbeat user on 16 October 2012, 21:34Om det finns någon tävling mellan klubbar eller nån form av cup så kan det ju vara värt det.
Om det finns någon tävling mellan klubbar eller nån form av cup så kan det ju vara värt det.
Quote from Funbeat user on 16 October 2012, 21:41Jag brukar tänka såhär: Vill jag tävla? Tävlingsklass! Vill jag motionera? Motionsklass!
Hörde en diskussion på T-banan efter Hässelbyloppet som gick något i stil med: "Jag borde ha ställt upp i motionsklass - då hade jag placerat mig mycket bättre!" Den
Jag brukar tänka såhär: Vill jag tävla? Tävlingsklass! Vill jag motionera? Motionsklass!
Hörde en diskussion på T-banan efter Hässelbyloppet som gick något i stil med: "Jag borde ha ställt upp i motionsklass - då hade jag placerat mig mycket bättre!" Den
Quote from Funbeat user on 16 October 2012, 21:46För mig var den stora skillnaden att man i tävlingsklass inte ställer in simningen hur som helst. I motionsklass kan man inte kräva att folk har våtdräkt, och då ställs simningen in vid för dåligt väder. Men jag vill inte köra duathlon.
För mig var den stora skillnaden att man i tävlingsklass inte ställer in simningen hur som helst. I motionsklass kan man inte kräva att folk har våtdräkt, och då ställs simningen in vid för dåligt väder. Men jag vill inte köra duathlon.
Quote from Funbeat user on 16 October 2012, 21:58Ok, men om man inte riktigt har hittat hem till någon klubb där man vet att man trivs, kanske det är dumt att skaffa tävlingslicens och starta i tävlingsklass om det medför en massa krångligheter utifall man senare kommer till insikt att man hellre vill t
Ok, men om man inte riktigt har hittat hem till någon klubb där man vet att man trivs, kanske det är dumt att skaffa tävlingslicens och starta i tävlingsklass om det medför en massa krångligheter utifall man senare kommer till insikt att man hellre vill t
Quote from Funbeat user on 16 October 2012, 21:59Erik, bra poäng där med simningen! Ja, nu har jag gått crawlkurs och köpt våtdräkt så här skall jag minsann inte vara med om inställda simdistanser i onödan.
Erik, bra poäng där med simningen! Ja, nu har jag gått crawlkurs och köpt våtdräkt så här skall jag minsann inte vara med om inställda simdistanser i onödan.
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 07:26Jag vet inte heller om hur reglerna ser ut för klubbyte. Hur många klubbar i din närhet har du att välja mellan? Oftast är medlemmarna i idrottsföreningar en ganska brokig skara. Om man kommer att trivas eller inte beror också på den egna inställningen oc
Jag vet inte heller om hur reglerna ser ut för klubbyte. Hur många klubbar i din närhet har du att välja mellan? Oftast är medlemmarna i idrottsföreningar en ganska brokig skara. Om man kommer att trivas eller inte beror också på den egna inställningen oc
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 07:58En rent praktisk grej kan ju vara tidpunkt för start och vilka andra du har före dig på banan. Jag ångrar lite att jag inte startade i tävlingsklass på Stockholm triathlon, då hade jag fått starta direkt på morgonen, sluppit ha drösvis med folk som gjorde
En rent praktisk grej kan ju vara tidpunkt för start och vilka andra du har före dig på banan. Jag ångrar lite att jag inte startade i tävlingsklass på Stockholm triathlon, då hade jag fått starta direkt på morgonen, sluppit ha drösvis med folk som gjorde
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 08:46Någon måste kommer siste. Jag hålla med Lars. Ska du tävla är det tävlings klass.
jag tycker det är rolig att ser hur många duktiga ställer upp i motion. I Kalmar mini var jag 22 av 31 i 20+ klass, men 38st i motions klass var snabbare än mig, men det
Någon måste kommer siste. Jag hålla med Lars. Ska du tävla är det tävlings klass.
jag tycker det är rolig att ser hur många duktiga ställer upp i motion. I Kalmar mini var jag 22 av 31 i 20+ klass, men 38st i motions klass var snabbare än mig, men det
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 10:12Jag tycker att om man ändå är med i en klubb ska man välja tävling. För dig personligen är det lättare att få en bra start med färre att trängas med på simningen, och för klubben är det bra PR.
Jag tycker att om man ändå är med i en klubb ska man välja tävling. För dig personligen är det lättare att få en bra start med färre att trängas med på simningen, och för klubben är det bra PR.