Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det kan även vara väsentligt att känna till att om du har tävlingslicens har du en försäkring som gäller vid av klubben organiserad träning. Osäker på exakt vad den gäller för men om jag inte minns fel är det någon form av olycksfallsförsäkring.

Dessutom finns det möjlighet att anmäla sig i Seniorklass och cykla där drafting är tillåten på olympisk och sprintdistans (i SM-tävlingarna iaf).
Det kan vara en kul variation mot att bara köra tempohoj.

Stort tack för era svar och reflektioner. 🙂

Ja, det är många bra argument för tävlingsklass. Har tre mil till klubbarna och dessa är tre i antalet (vad jag vet idag). Den ena är en vanlig löparklubb som i stort sett bara är ansluten till förbundet med

Karlshamn Simklubb och triatlon är en aktiv triatlon förening med eget tävling och grupp träning. bra koppling till vuxencrawl om det skulle behövs

Karlskrona Simsällskap och triatlon är också aktiv också med masters och vuxen crawl

Men eftersom du beh

Det där med att simningen kan ställas in i motion hade jag ingen aning om, bra att veta! Det vore ju katastrof att missa simningen, min bästa gren.

Jag tävlar i tävlingsklass och kommer sist eller bland de sista. Det känns mer på riktigt med tävlingskla

Ryan, precis, det är väl dom två som är aktuella i mitt fall, men jag får höra mig för lite. Simningen är ju det jag är sämst på och därför vill jag nog knyta mig lite starkare åt det hållet. Och, ja, man kan alltid var med och träna med grenspecifika kl

Flindra> Ja, att komma bland de sista i tävlingsklass har jag inget emot. Det har jag erfarenhet av från både löpning och orienteringen. 😉

Jag kom först i min åldersklass i Sthlm Triathlon härom året - då får man riktiga priser! (Hmmm, jag var ensam i min klass)

Ja, det är ju bra odds det 😀

Ytterligare argument för att ha tävlingslicens är vid anmälning till triathlontävlingar/motion, nämligen enkelheten. Det kommer en fråga i formuläret om man har licens eller inte och om man har det är det bara att välja sig själv i en droplist med alla li