Quote from Guest on 10 October 2012, 14:19Hej!
Är nybörjare när det gäller triathlon och vill ha lite allmänna tips som typ om ni har samma skor till cykel som löpning, vart sitter nummerlappen och hur, vad har ni på er? Dräkt, byxor eller jag vet vad m.m.Försökt läsa runt lite om lite sånt, me
Hej!
Är nybörjare när det gäller triathlon och vill ha lite allmänna tips som typ om ni har samma skor till cykel som löpning, vart sitter nummerlappen och hur, vad har ni på er? Dräkt, byxor eller jag vet vad m.m.
Försökt läsa runt lite om lite sånt, me
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 14:29Olika skor.
Där finns även olika cykel skor. Lvg och triNr lapp hållare/band
Våtdräkt
Tävlings dräkt eller tri topp med shorts
Träna cykel med cykel kläder
Träna löpning med löp kläder
Olika skor.
Där finns även olika cykel skor. Lvg och tri
Nr lapp hållare/band
Våtdräkt
Tävlings dräkt eller tri topp med shorts
Träna cykel med cykel kläder
Träna löpning med löp kläder
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 14:57Tja Jakob! Eftersom du bor i det härliga triathlonmeckat föreslår jag att du går med i IK NocOut.se.En bra klubb för triatleter att va med i.Vi hjälper dig gärna med dina frågor o det finns säkert prylar o kläder att köpa till ett schysst pris.Gå in på he
Tja Jakob! Eftersom du bor i det härliga triathlonmeckat föreslår jag att du går med i IK NocOut.se.En bra klubb för triatleter att va med i.Vi hjälper dig gärna med dina frågor o det finns säkert prylar o kläder att köpa till ett schysst pris.Gå in på he
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 15:24Det är nog lite beroende på vilken/vilka distanser du tänkt köra. Ju kortare distans desto mer kritiskt blir det att vinna tid på växlingarna. Har du redan en cykel med vanliga cykelskor och ett par löparskor går det utmärkt att börja med det. En våtdräkt
Det är nog lite beroende på vilken/vilka distanser du tänkt köra. Ju kortare distans desto mer kritiskt blir det att vinna tid på växlingarna. Har du redan en cykel med vanliga cykelskor och ett par löparskor går det utmärkt att börja med det. En våtdräkt
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 15:53Jag kan också titulera mig nybörjare men har iaf gjort ett debutlopp på Tjörn HIM för ett tag sen. Jag hade mycket nytta av Pasis tips nedan.
http://www.tjorntriathlon.com/?page_id=376
Vad gäller träning så kollar jag en del på coltings sida. Sen får ma
Jag kan också titulera mig nybörjare men har iaf gjort ett debutlopp på Tjörn HIM för ett tag sen. Jag hade mycket nytta av Pasis tips nedan.
Vad gäller träning så kollar jag en del på coltings sida. Sen får ma
Quote from Elias Engqvist on 10 October 2012, 16:58Apropå snickra sitt eget nummerlappsbälte:
1) Tag ett resårband, typ något bredare, håll det runt midjan och knyt i hop det så att det är spänt.
2) Sätt i två säkerhetsnålar i nummerlappsbredd.
3) Färdig.
Apropå snickra sitt eget nummerlappsbälte:
1) Tag ett resårband, typ något bredare, håll det runt midjan och knyt i hop det så att det är spänt.
2) Sätt i två säkerhetsnålar i nummerlappsbredd.
3) Färdig.
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 21:05Eller köp ett nummerlappsbälte för typ 50-100 kr. Är nog samma kostnad som att tillverka sin egen och du slipper arbetet.
Eller köp ett nummerlappsbälte för typ 50-100 kr. Är nog samma kostnad som att tillverka sin egen och du slipper arbetet.
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 21:06Orka.
Orka.
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 21:29Men Fredrik, Orca stavas ju med "c". 😉
För att ge ett par svar till TS, de flesta är upprepningar av vad andra redan sagt.
- Tridräkt tycker jag absolut är värt pengarna, i alla fall till race day. Jag kör normalt sett min cykelträning i trishorts oc
Men Fredrik, Orca stavas ju med "c". 😉
För att ge ett par svar till TS, de flesta är upprepningar av vad andra redan sagt.
- Tridräkt tycker jag absolut är värt pengarna, i alla fall till race day. Jag kör normalt sett min cykelträning i trishorts oc
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 15:00tack för tipsen! 🙂
tack för tipsen! 🙂