Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNybörjare, vad gäller?
You need to log in to create posts and topics.

Raka benen

"Snabbsnörning"? Kan man köpa det i en vanlig sportaffär och sedan sätta på sina favoritlöparskor? Eller måste man beställa via en specialaffär för just triathlon?

EDIT, Googlade lite: inte svårt att hitta. Men det är det ingen risk att gummibandet fjäd

Snabbsnörningen töjer sig lite grann och till slut brukar man vilja tighta till den igen. Jag har inte upplevt under något lopp (vare sig triathlon eller ren löpning) att skorna skulle sitta för löst på grund av snabbsnörningen så att jag inte skulle kunn

Jag har använt Xtenex snabbsnören i två år och (inte bytt skor, borde kanske gjort det men men...) inte behövt ändra en enda knut. Det är så smidigt att sätta på sig och ta ur skorna och det är en stor fördel att kunna sätta olika tryck framme vid tårna r

Marcus: Har du en länk till dem? Jag kör med (typ) lock laces men har testat både flat lines och greepers också. Gick dock tillbaka till lock laces-typen igen då jag inte fick till flat lines på ett bekvämt sätt och greepers var alldeles för korta för att

Tack för info! Blir till att skaffa någon form av dessa.

Thomas, så länge man springer på en plan bana, asfalt eller grusväg tycker jag att dom här gummibanden är helt överlägsna - dom går aldrig upp och jag har heller inte upplevt att jag behövt dra åt dom under löpning. Däremot om man springer riktig terräng

Ok, får behålla de vanliga snörena på OL-skorna då:)

Mats, jag köpte mina via eBay

Då ska jag kolla där. 🙂