Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNybörjare?
You need to log in to create posts and topics.

12

Låt tiden gå före sträcka.

Andreas
Oj nu förstod jag inte riktigt ur du menar. För som jag lägger upp det satsar jag på att springa fortare i första hand, men det blir oxå automatiskt längre. Eftersom jag alltid springer 40 min. Så gör jag för att inte kunna skylla på att jag inte

Såg du inte för mycket intressant på dina rundor?

Av Barcelona minns jag kullerstensbelagd brant trottoar, av Borlänge parkeringsplatsen vid Kupolen, av London buskar vid Nothing Hill (och skräcken att bli överkörd i vänstertrafik) När jag springer ser jag det just intill. Lyfter sällan blicken…

Håll koll på vänstertrafiken och spring åt vilket håll du vill men se till att du hittar hem och att du varit iväg längre tid varje gång.

Bra! Då fattar jag. Och det där ned att hitta hem har funkat oväntat bra. Hittills. Men mmm. Kan nog vara smart att länga tiden. Hitills bara sett förslag öka distansen (3% tex) och tyckt det verkar lite krångligt, trots GPS. Provar 40min + 3% ungefär 41m

Gå på att räkna steg istället. De blir kortare ju mer hemlängtan du får och längre på tillbakavägen. På tillbakavägen kortas de för att du är trött.

12