Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 17:24Det beror på hur mycket du springer. De klarar sig normalt säkert ett par år. En del hävdar att plasten förändras så mycket bara av tiden att man måste byta fortare, men om du inte har dem stående framme i solen hela tiden skulle jag påstå att det är blaj
Det beror på hur mycket du springer. De klarar sig normalt säkert ett par år. En del hävdar att plasten förändras så mycket bara av tiden att man måste byta fortare, men om du inte har dem stående framme i solen hela tiden skulle jag påstå att det är blaj
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 19:19"Ang. vinterlöpning kröp jag till korset och köpte ett bar icebug dubbade skor i vintras, det var en riktig höjdare och klart värt det när det var besvärligt väglag, "
Jo, efter lite gnäll först... 😉
"Ang. vinterlöpning kröp jag till korset och köpte ett bar icebug dubbade skor i vintras, det var en riktig höjdare och klart värt det när det var besvärligt väglag, "
Jo, efter lite gnäll först... 😉
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 20:12Jag håller med om att löpning ska ske utomhus, även på vintern. Beroende på vart man bor kan det dock kräva lite mer av kläderna man använder för att det ska vara behagligt.
Här är tre saker utöver kläderna som jag "inte klarar mig utan".
Jag har också
Jag håller med om att löpning ska ske utomhus, även på vintern. Beroende på vart man bor kan det dock kräva lite mer av kläderna man använder för att det ska vara behagligt.
Här är tre saker utöver kläderna som jag "inte klarar mig utan".
Jag har också
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 10:41Tack igen för svaren! 🙂
Blir nog att ha skorna ett tag till, kanske låta dem gå i pension som inneskor att ha på gym och löpband. Annars får jag kanske skaffa såna där dubbar man trär på, om jag nu klarar att springa i kallt väder.
En värmeväxlare ka
Tack igen för svaren! 🙂
Blir nog att ha skorna ett tag till, kanske låta dem gå i pension som inneskor att ha på gym och löpband. Annars får jag kanske skaffa såna där dubbar man trär på, om jag nu klarar att springa i kallt väder.
En värmeväxlare ka
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 22:14Jag kör med broddar på vintern. Gör ingen skillnad om det är för mycket nysnö men nästan som barmark om man springer på skottad cykelväg där det finns ett lager med packad snö eller lite is. Brukar undvika att springa om det är lägre temp än -10 grader. B
Jag kör med broddar på vintern. Gör ingen skillnad om det är för mycket nysnö men nästan som barmark om man springer på skottad cykelväg där det finns ett lager med packad snö eller lite is. Brukar undvika att springa om det är lägre temp än -10 grader. B
Quote from Linnea Persson on 27 July 2011, 07:09Man ska ju som sagt ta det lugnt med ökningarna och man pratar om att hålla isär fart och distans. Dock skulle jag, just för att inte bli uttråkad, ändå försöka variera mig lite. Följer du nåt program?
Man ska ju som sagt ta det lugnt med ökningarna och man pratar om att hålla isär fart och distans. Dock skulle jag, just för att inte bli uttråkad, ändå försöka variera mig lite. Följer du nåt program?
Quote from Funbeat user on 27 July 2011, 22:32Hej,
Kan inte svara om ditt program funkar eller inte men följande program som jag hittade på en annan sajt hjälpte mig att springa 10km efter 14 veckor ( 40 år och aldrig sprungit innnan )
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=7210
Hej,
Kan inte svara om ditt program funkar eller inte men följande program som jag hittade på en annan sajt hjälpte mig att springa 10km efter 14 veckor ( 40 år och aldrig sprungit innnan )
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=7210
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 14:33Idag blir det ingen löpning, baksmällan blev lite mycket och att konka 13kg paket från posten fick räcka som träning. 😉
Får köra fre-lör istället och ta min tvådagarsvila mitt i veckan nu.Följer som sagt http://running.about.com/od/getstartedwithrunnin
Idag blir det ingen löpning, baksmällan blev lite mycket och att konka 13kg paket från posten fick räcka som träning. 😉
Får köra fre-lör istället och ta min tvådagarsvila mitt i veckan nu.
Följer som sagt http://running.about.com/od/getstartedwithrunnin