Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnybörjare milen, hur snabbt
You need to log in to create posts and topics.

12

Är relativt nybörjare på det här med att springa. Kom igång i höstas och hann upp i ca 5-6 km innan vintern kom och motivationen sjönk.

Nu planerar jag att springa midnattsloppet i sommar för att få mer motivation och hålla i träningen bättre.

Frågan ä

Svårt att säga vad som är rimligt, däremot vore 65min möjligt.

Kan du inte bestämma dig för att springa loppet och sen träna på, men vänta med själva anmälan tills senare i vår då du vet lite tydligare ungefär hur snabbt du kommer springa?

Det är väldigt stor skillnad på hur fort folk springer inom varje startgrupp. Jag tycker du ska vara ganska vågad och anmäla dej i en grupp som passar den tid du hoppas på (vänta inte för länge!). Funkar inte träningen som du hoppats på kan du ställa dej

Jag tycker ditt mål är realistiskt. Jag gjorde samma resa för ett par år sen. Du kommer säkert att kunna springa snababre också, bara du vågar dig ut ur din komfortzon när du tränar.

Våga ta i, våga springa dig flåsig som en brunstig elefant, våga sprin

Min erfarenhet från lopp där man får välja startgrupp själv är att de flesta anmäler sig till en startgrupp i det tempot som de hoppas springa. Så anmäl dig ej till en "för långsam" grupp för då kan det bli riktigt segt.

Exakt Jenny, det är det som ska till!

Ok. Tack för svaren och peppningen!
Ska nog satsa på under 65 min :D, som sagt så kan jag ju alltid stå långt bak...

Är nu superpeppad på att sätta igång med träningsschemat och inte vänta tills 1 feb som planerat.
Har även idag köpt en pulsklocka (iof b

Varför inte testa att springa med någon som är aningen bättre än vad du är...kanske någon som typ leker med 50 på milen. Då får du lite känna på hastigheten och vad som kommer att behövas i träning för att nå dit...Ja ett tips bara. Undrar förresten hur e

Om du är sugen så varför inte börja redan nu? Det brukar alltid bli någon vecka (sjukdom och arbete mm) som man inte kan följa träningsschemat fullt ut!

Jag håller med Lena. Varför inte träna på en gång om du är motiverad?

12