Quote from Guest on 29 July 2009, 14:31Hej!
Jag har på senare tid börjat få allt mer intresse av träning, särskilt löpning och spinning eftersom jag tröttnat på att styrketräna. Det är möjligt att jag börjar styrketräna igen när jag fått upp en grundkondition och känner mig piggare och fräsch
Hej!
Jag har på senare tid börjat få allt mer intresse av träning, särskilt löpning och spinning eftersom jag tröttnat på att styrketräna. Det är möjligt att jag börjar styrketräna igen när jag fått upp en grundkondition och känner mig piggare och fräsch
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 14:41Kolla lite på grupperna för pulsklockor, där finns många åsikter och råd!
Personligen gillar jag pulsfunktionen mest när jag kör spinning, cyklar och springer man så är farten viktigare...
Kolla lite på grupperna för pulsklockor, där finns många åsikter och råd!
Personligen gillar jag pulsfunktionen mest när jag kör spinning, cyklar och springer man så är farten viktigare...
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 14:50Ja jag vill kunna mäta hastighet och längd när jag springer, och när man spinner kanske det är mer väsentligt att kolla pulsen.
Frågan är vilken prisklass man skall hålla sig till?!
Ja jag vill kunna mäta hastighet och längd när jag springer, och när man spinner kanske det är mer väsentligt att kolla pulsen.
Frågan är vilken prisklass man skall hålla sig till?!
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 15:27För löpning finns det till vissa pulsklockor en fotsensor som fästs i snörningen på ena skon. Mäter sträcka och sänder (trådlöst såklart) till klockan. Då får man sträckan utan att ha gps.
För löpning finns det till vissa pulsklockor en fotsensor som fästs i snörningen på ena skon. Mäter sträcka och sänder (trådlöst såklart) till klockan. Då får man sträckan utan att ha gps.
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 15:31> Frågan är vilken prisklass man skall hålla sig till?!
Det avgörs av din ekonomi.
Ju dyrare elektronik desto mer data, dvs roligare 🙂
> Frågan är vilken prisklass man skall hålla sig till?!
Det avgörs av din ekonomi.
Ju dyrare elektronik desto mer data, dvs roligare 🙂
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 15:34Varför inte någon av de "enklare" Suunto-klockorna, T3 tillsammans med en fotpod? 1400 kr för klockan, 950 kr för fotpoden. Det är nog den priskategorin du hamnar om du vill ha puls och hastighet.
Varför inte någon av de "enklare" Suunto-klockorna, T3 tillsammans med en fotpod? 1400 kr för klockan, 950 kr för fotpoden. Det är nog den priskategorin du hamnar om du vill ha puls och hastighet.
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 15:48Men är inte GPS rätt roligt att ha då? jag menar då ser man ju vart man sprungit också, inte bara hur långt? eller är det en relativt onödig funktion?
Suunto klockorna kanske är ett alternativ ja! de var väldigt snygga jämfört med de flesta GPS klockor!
Men är inte GPS rätt roligt att ha då? jag menar då ser man ju vart man sprungit också, inte bara hur långt? eller är det en relativt onödig funktion?
Suunto klockorna kanske är ett alternativ ja! de var väldigt snygga jämfört med de flesta GPS klockor!
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 16:16"1400 kr för klockan, 950 kr för fotpoden."
För det priset kan du få en GF 305, så får du GPS - om du nu vill ha det vill säga! 🙂
"1400 kr för klockan, 950 kr för fotpoden."
För det priset kan du få en GF 305, så får du GPS - om du nu vill ha det vill säga! 🙂
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 16:24Garmin Forerunner 305 är ju dock inte så snygg, stor och klumpig hehe 😀 men Garmin fungerar ju som sagt bra ihop med Mac-datorer så ja en Garmin Forerunner 305 kanske vore något!
Garmin Forerunner 305 är ju dock inte så snygg, stor och klumpig hehe 😀 men Garmin fungerar ju som sagt bra ihop med Mac-datorer så ja en Garmin Forerunner 305 kanske vore något!
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 17:23Jag hade precis samma åsikt som du; att GF305 var stor. Men har man väl provat den så inser man att den inte är så klumpig som man kan tro, det är även toppen med den stora displayen, inga problem att se siffrorna.
Jag är mycket nöjd med min nyinköpta 30
Jag hade precis samma åsikt som du; att GF305 var stor. Men har man väl provat den så inser man att den inte är så klumpig som man kan tro, det är även toppen med den stora displayen, inga problem att se siffrorna.
Jag är mycket nöjd med min nyinköpta 30