Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNybörjare och pulsklockor
You need to log in to create posts and topics.

12

Man blir ju sugen på att köpa GF 310XT, men frågan är om det är värt typ 4000kr för att få den "bästa" klockan...

Garmin 405 är ju lite mindre och snyggare än 305an. Är 310an lika klumpig som 305an?

Sen använder ju jag inte min träningsklocka annat än när jag tränar så jag tycker inte det spelar så stor roll om den är större än en vanlig klocka heller.

Kan 310:an något som inte 305:an kan då? Om man bortser från batteritiden så är de väl egentligen väldigt lika, om jag inte förstått saken fel? Lite redesign, lite nytt batteri och ny programvara bara?

Springer du längre än de 10-12 timmar en 305:a hålle

GPS:en är mitt allra roligaste träningsredskap (L) Faktum är att min GF 405 tagit mig till en massa roliga insikter och aktiviteter utöver löpning. Jag köpte den mest för pulsfunktionen men det har blivit sekundärt och bandet hänger oftast kvar hemma!

Övervann min gnidna sida och köpte en 305a. Tycker fortfarande den är stor, men är löjligt glad över att kunna springa vart som helst. Precis som du sade så blir det lätt att man håller sig till sträckor som man känner till, och ett tag övervägde jag att

Ha ha, underbart! Alla har sin favorit- pod eller GPS. Suunto, Garmin eller Polar! Ibland känns det som man måste pröva sig fram. Kanske inte så ekonomiskt dock..

Kör både GPS och pod. För mig är det viktigare att ha koll på fart/tempo samt höjdskillnad-

Jag skulle vilja säga att GPSen har den fördelen att den inte är specifik för en sport. Den funkar likabra till att mäta sträckorna vid transportcykling. Vet man med sig att man bara springer så kan fotpoden vara ett bättre val.

12