Quote from Guest on 5 September 2012, 16:01Hej!
Jag har de senaste 2-3 månaderna kämpat med löpning eller "joggning" får man nog kalla det. Det snabbaste hittills har väl varit 5 km på 30,5 min, så ja inte så snabbt så det skrämmer någon direkt men men nu till problemet! Jag joggar ca 3 ggr/vecka
Hej!
Jag har de senaste 2-3 månaderna kämpat med löpning eller "joggning" får man nog kalla det. Det snabbaste hittills har väl varit 5 km på 30,5 min, så ja inte så snabbt så det skrämmer någon direkt men men nu till problemet! Jag joggar ca 3 ggr/vecka
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:11Spontant (inga belägg): all koffein känns onödigt - det höjer väl både puls och blodtryck. Ta en kopp kaffe och ett äpple/en banan istället.
Spontant (inga belägg): all koffein känns onödigt - det höjer väl både puls och blodtryck. Ta en kopp kaffe och ett äpple/en banan istället.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:20Är det inte koffein i kaffe?
Är det inte koffein i kaffe?
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:21Inte nödvändigtvis.
Inte nödvändigtvis.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:47Jo alltså jag tar inte koffeintabletter eller liknande när jag dricker kaffe! 🙂
Jag gillar att träna på morgonen eftersom jag blir så pigg av det. Men kanske måste jag käka något innan?
Jo alltså jag tar inte koffeintabletter eller liknande när jag dricker kaffe! 🙂
Jag gillar att träna på morgonen eftersom jag blir så pigg av det. Men kanske måste jag käka något innan?
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:49Mats - Jag ska prova att springa senare på dagen, kanske att det funkar bättre. Om jag ändå måste käka något innan träning så kan jag lika gärna köra styrka på morgonen och springa på kvällen kanske.
Mats - Jag ska prova att springa senare på dagen, kanske att det funkar bättre. Om jag ändå måste käka något innan träning så kan jag lika gärna köra styrka på morgonen och springa på kvällen kanske.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:51Ja, prova åtminstone att äta något innan och se om det funkar. Själv springer jag bra på en skål müsli och 3 koppar starkt kaffe.
Ja, prova åtminstone att äta något innan och se om det funkar. Själv springer jag bra på en skål müsli och 3 koppar starkt kaffe.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:55Om man har kört fast måste man ju ändra på något. Du har redan en sak du ska testa: att springa senare på dagen. Jättebra. Du kan också testa att fortfarande springa på morgonen, men dricka ett glas juice innan du ger dig ut. Eller att sänka tempot lite,
Om man har kört fast måste man ju ändra på något. Du har redan en sak du ska testa: att springa senare på dagen. Jättebra. Du kan också testa att fortfarande springa på morgonen, men dricka ett glas juice innan du ger dig ut. Eller att sänka tempot lite,
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:57Fast dricka juice innan man tränar är ganska kontraproduktivt med tanke på insulinet.
Fast dricka juice innan man tränar är ganska kontraproduktivt med tanke på insulinet.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 17:06Funkar för mig, man får som sagt prova sig fram.
Funkar för mig, man får som sagt prova sig fram.