Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag har de senaste 2-3 månaderna kämpat med löpning eller "joggning" får man nog kalla det. Det snabbaste hittills har väl varit 5 km på 30,5 min, så ja inte så snabbt så det skrämmer någon direkt men men nu till problemet! Jag joggar ca 3 ggr/vecka

Spontant (inga belägg): all koffein känns onödigt - det höjer väl både puls och blodtryck. Ta en kopp kaffe och ett äpple/en banan istället.

Är det inte koffein i kaffe?

Inte nödvändigtvis.

Jo alltså jag tar inte koffeintabletter eller liknande när jag dricker kaffe! 🙂

Jag gillar att träna på morgonen eftersom jag blir så pigg av det. Men kanske måste jag käka något innan?

Mats - Jag ska prova att springa senare på dagen, kanske att det funkar bättre. Om jag ändå måste käka något innan träning så kan jag lika gärna köra styrka på morgonen och springa på kvällen kanske.

Ja, prova åtminstone att äta något innan och se om det funkar. Själv springer jag bra på en skål müsli och 3 koppar starkt kaffe.

Om man har kört fast måste man ju ändra på något. Du har redan en sak du ska testa: att springa senare på dagen. Jättebra. Du kan också testa att fortfarande springa på morgonen, men dricka ett glas juice innan du ger dig ut. Eller att sänka tempot lite,

Fast dricka juice innan man tränar är ganska kontraproduktivt med tanke på insulinet.

Funkar för mig, man får som sagt prova sig fram.

12