Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Dricka en grön smoothie innan kanske? De är baserade på något "grönt"( spenat/broccoli/grönkål samt t.ex citrusfrukter och/eller bär, mango, färsk ingefära, mynta etc) och ska därför inte påverka insulinet för mycket. Jag dricker dem dagligen ändå, men ef

Du behöver ju inte springa långsamt för all framtid, bara några gånger för att bryta igenom den spärr du fastnat i.

Kan man lära sig att springa/träna på det man lagrat in kvällen innan
(eller längre innan) så slipper man ju det här joxande om vad och hur man ska äta inför morgonrundan.

Själv tar jag en stor kopp kaffe med grädde och bara vatten med mig.
Efteråt vill

Du kanske är känslig för att överhuvudtaget ta nånting direkt inpå? Prova några gånger med bara ett glas vatten. Jag kör direkt på morgonen med bara vatten, både 10 och 25 km.

En eventuell invänjning är nog mer psykologist än fysiologisk, gissar jag.

Ja

Enbart vatten är ju det bästa egentligen,neutralt för dom allra flesta.
Poängterar här med att Kaffe med grädde är för mig inte nån uppladdning,
utan nåt som jag dricker oavsett träning eller inte. För att det är gott.

Personligen menade jag - eftersom TS skriver "...eller någon "fatburner" (innehåller massa koffein)" - att det det är onödigt med all (dvs. "en massa" koffein) som dessa "fatburners" tycks innehålla. Och jo - det är naturligtvis koffein i kaffe, men det ä

Du nämnde att du då kanske skulle köra styrke på morgonen istället, vilket ju tyder på att du tränar andra saker på sidan.
Vad tränar du och hur mycket? Varje dag?

Det händer precis samma sak med mig om jag inte äter frukost innan jag springer, plötsligt så tar det bara stopp. Det bör ju vara blodsockret eftersom det inte händer om jag äter först. Jag kan tänka mig att koffein innan förstärker effekten, att man känn

Vet inte hur tidigt du springer och är inte så bra eller påläst heller vad det gäller kost etc, men en undran som kom upp var: Hur man äter på kvällen innan?? Kan det va nåt att tänka på ?

12