Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNybörjarfråga cykel
You need to log in to create posts and topics.

Jag har varit hos kiropraktor och kollat upp ryggen. Det var diagnos "värk i lumbago". Det var annars inget fel på ryggen. Han töjde ut muskulaturen för mitt högra ben hade blivit kortare än vänster. Nu är de lika långa igen.
Det är ny hoj som gäller, en

Hm, lumbago är ingen kroppsdel utan bara ett annat ord för "värk i ryggen". Jag hoppas du hörde eller kommer ihåg fel annars skulle jag gå till nån annan och kolla upp det :).

Han sa "det är lumbago".
Jag ska inte gå till nån annan. Jag ska tillbaka till samma.

Jamen då så. Sa han så och inte "värk i lumbago" som du skrev så blir jag inte lika bekymrad :D.

Om banan i Säter är liknande den som var förra året, så vill jag minnas att man mest svängde hela tiden och knappt hann ligga nånting i bågen. Det var 4-varvsbana på 20 km, formad som ett T, så det blev en väldig massa 180- och 90-graderssvängar.

jag har ett fråga, det verker som visa triathlon är inte bara på platt vager, och kan bli lite off-road, stammar det? Är mitt i mellan att köper hybrid eller racer. Är völdigt nya och kan händer ätt jag inte fästna för att cykla mycket.

I alla "vanliga" triathlon går cyklingen på asfaltsvägar, men det är klart att det kan vara kuperat, speciellt om man kör tävlingar utanför Sverige. Off road kör man inte vanligtvis, utan det är i så fall på speciella terrängtriathlon el likn och det är l