Quote from Guest on 29 September 2011, 23:30Hej!
Jag har precis börjat träna löpning efter att inte tränat alls på ca fyra fem år och i princip aldrig löptränat förr. De senaste åren har jag nästan inte gått utomhus utan en vagn framför mig. Jag tänkte att jag skulle starta försiktigt för att inte
Hej!
Jag har precis börjat träna löpning efter att inte tränat alls på ca fyra fem år och i princip aldrig löptränat förr. De senaste åren har jag nästan inte gått utomhus utan en vagn framför mig. Jag tänkte att jag skulle starta försiktigt för att inte
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 23:40Tåhävningar
Utfallssteg
Tåhävningar
Utfallssteg
Quote from Stefan Kinberg on 30 September 2011, 08:00Du ska nog först och främst sluta tänka på ord som "knästailitet" m fl.
Människan är skapad för att klara fysisk aktivitet och har du inte gjort det på ett tag som kommer kroppen att reagera med lite träningsvärk och sånt, men det är helt naturligt.
Lö
Du ska nog först och främst sluta tänka på ord som "knästailitet" m fl.
Människan är skapad för att klara fysisk aktivitet och har du inte gjort det på ett tag som kommer kroppen att reagera med lite träningsvärk och sånt, men det är helt naturligt.
Lö
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 08:05Vad innebär mer exakt att "känna av sitt högra knä"? Var gör det ont, och när?
Springer du möjligtvis på asfalt med icke-löparskor?
Vad innebär mer exakt att "känna av sitt högra knä"? Var gör det ont, och när?
Springer du möjligtvis på asfalt med icke-löparskor?
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 08:24Tittade lite i din träningsdagbok. En grej att tänka när man är nybörjare är att inte träna om det gör ont eller "känns lite" i knät. När jag började löpträna i jan 09 efter många års o-träning så körde jag på trots att det "kändes lite" (jag var ju så pe
Tittade lite i din träningsdagbok. En grej att tänka när man är nybörjare är att inte träna om det gör ont eller "känns lite" i knät. När jag började löpträna i jan 09 efter många års o-träning så körde jag på trots att det "kändes lite" (jag var ju så pe
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 16:09Tack för era svar allihop!
Camilla:
Tack för ett konkret och praktiskt svar. Börjar köra redan ikväll. 🙂Peter:
Hm. Ja, det är ju lite så jag tänker. Att vi är skapade för detta så träningsvärk är ju naturligtvis ingen fara. Så pass har jag varit ig
Tack för era svar allihop!
Camilla:
Tack för ett konkret och praktiskt svar. Börjar köra redan ikväll. 🙂
Peter:
Hm. Ja, det är ju lite så jag tänker. Att vi är skapade för detta så träningsvärk är ju naturligtvis ingen fara. Så pass har jag varit ig
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 18:17Patella heter det ju:@
Patella heter det ju:@
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 19:43Om du vill träna upp de stabiliserande musklerna i benen är det en bra idé att gå i skogen med så lite som möjligt på fötterna, allra helst barfota men annars med så tunna och flexibla skor som möjligt. På så sätt får musklerna sakta vänja sig vid att job
Om du vill träna upp de stabiliserande musklerna i benen är det en bra idé att gå i skogen med så lite som möjligt på fötterna, allra helst barfota men annars med så tunna och flexibla skor som möjligt. På så sätt får musklerna sakta vänja sig vid att job
Quote from Funbeat user on 1 October 2011, 07:55Tack Olle! Bra tips också. Ja jag tänkte också att det är bra att redan från början träna in en bättre teknik eftersom just min kropp inte fixar detta själv utan av ngn anledning reagerar med knäsmärta.
Tack Olle! Bra tips också. Ja jag tänkte också att det är bra att redan från början träna in en bättre teknik eftersom just min kropp inte fixar detta själv utan av ngn anledning reagerar med knäsmärta.
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 20:28Spring på "eländiga" stigar i skogen. Upp, ner, skrå, stenar, rötter, barr, kottar, berghällar, huka sig, hoppa långt, klättra, gå.
Inget steg är det andra likt och alla "styrmuskler" får träning också.Bra grund och låg risk för "nötningsskador". Roligt
Spring på "eländiga" stigar i skogen. Upp, ner, skrå, stenar, rötter, barr, kottar, berghällar, huka sig, hoppa långt, klättra, gå.
Inget steg är det andra likt och alla "styrmuskler" får träning också.
Bra grund och låg risk för "nötningsskador". Roligt