Quote from Guest on 15 June 2008, 19:38Hejsan!
Jaha.. löpning.... är jogging ett ok ämne här eller är jag ute och CYKLAR då? Bahaha... ja jag vet.... jag är inte rolig. 😉
Jag har just aldrig joggat. Jag gick med på 2 Friskis och Svettis joggingar förra våren, och trodde väl ungefär att jag
Hejsan!
Jaha.. löpning.... är jogging ett ok ämne här eller är jag ute och CYKLAR då? Bahaha... ja jag vet.... jag är inte rolig. 😉
Jag har just aldrig joggat. Jag gick med på 2 Friskis och Svettis joggingar förra våren, och trodde väl ungefär att jag
Quote from Linnea Persson on 15 June 2008, 19:48Mitt bästa nybörjartips - börja lugnt och försiktigt!! Dels för att undvika skador, men framförallt för att inte tappa suget. Om man går ut stenhårt är det inte roligt. Börja med att gå och jogga växelvis, öka på joggingperioderna och minska ner promenera
Mitt bästa nybörjartips - börja lugnt och försiktigt!! Dels för att undvika skador, men framförallt för att inte tappa suget. Om man går ut stenhårt är det inte roligt. Börja med att gå och jogga växelvis, öka på joggingperioderna och minska ner promenera
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 19:50Köp ett par riktigt bra skor 🙂
Var inte rädd för att promenera heller, speciellt inte i tuffa backar. Sätt en tid för hur länge du vill vara ute och variera jogg med promenader så att du orkar hela ditt pass. Håll din tid de gånger du är ute och joggar
Köp ett par riktigt bra skor 🙂
Var inte rädd för att promenera heller, speciellt inte i tuffa backar. Sätt en tid för hur länge du vill vara ute och variera jogg med promenader så att du orkar hela ditt pass. Håll din tid de gånger du är ute och joggar
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 19:55Mitt bästa nybörjartips, om man gillar att springa med musik, är att ladda en mp3-spelare med bra låtar och springa varannan låt och gå varannan låt. Psykologiskt är det inte så jobbigt när man "bara ska springa en låt". Så småningom kan man springa två l
Mitt bästa nybörjartips, om man gillar att springa med musik, är att ladda en mp3-spelare med bra låtar och springa varannan låt och gå varannan låt. Psykologiskt är det inte så jobbigt när man "bara ska springa en låt". Så småningom kan man springa två l
Quote from Eric Jacobsson on 15 June 2008, 20:18Mitt bästa tips: bli inte ledsen om du inte orkar så mycket nu i början. När jag började jogga orkade jag knappt 2 km om jag verkligen ansträngde mig. Men efter bara en veckas jogging (varje dag) kunde jag jogga 5 km! Så var beredd på att det inte nödvänd
Mitt bästa tips: bli inte ledsen om du inte orkar så mycket nu i början. När jag började jogga orkade jag knappt 2 km om jag verkligen ansträngde mig. Men efter bara en veckas jogging (varje dag) kunde jag jogga 5 km! Så var beredd på att det inte nödvänd
Quote from Jan Lundquist on 15 June 2008, 20:21Det som fått igång mig att böra löpa är ett schemalagt löpprogram som sakta bygger upp löpmusklerna och kondisen, snygga och bra dojjor och en mp3spelare med bra musik i.
Löpprogrammet hämtade jag på www.iform.se dojjorna köpte jag i usa och mp3spelaren
Det som fått igång mig att böra löpa är ett schemalagt löpprogram som sakta bygger upp löpmusklerna och kondisen, snygga och bra dojjor och en mp3spelare med bra musik i.
Löpprogrammet hämtade jag på http://www.iform.se dojjorna köpte jag i usa och mp3spelaren
Quote from Lotta Lindström on 15 June 2008, 20:24Håller med alla ovanför men vill lägga till 2 saker. Spring/Jogga låååångsamt i början. Då orkar du längre sträckor vilket är bra för självförtroendet. Du ska inte vara helt slut när du kommer hem då är det lätt att tröttna snabbt. Du kommer säkert även m
Håller med alla ovanför men vill lägga till 2 saker. Spring/Jogga låååångsamt i början. Då orkar du längre sträckor vilket är bra för självförtroendet. Du ska inte vara helt slut när du kommer hem då är det lätt att tröttna snabbt. Du kommer säkert även m
Quote from Jan Lundquist on 15 June 2008, 20:30Mitt löpprogram började med 10 min löpning 2 min gång och så 10 min löpning 2 min gång igen 🙂
Mitt löpprogram började med 10 min löpning 2 min gång och så 10 min löpning 2 min gång igen 🙂
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 20:36När jag började löpa sprang jag efter ett löpprogram från marathon.se
http://www.marathon.se//traningsprogram/index.cfm?Pro_ID=6&Ph_ID=6&Rac_ID=
programmet går ut på att man går och springer om vartannat. Man går ganska mycket i början. Jag tror att det
När jag började löpa sprang jag efter ett löpprogram från marathon.se
http://www.marathon.se//traningsprogram/index.cfm?Pro_ID=6&Ph_ID=6&Rac_ID=
programmet går ut på att man går och springer om vartannat. Man går ganska mycket i början. Jag tror att det
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 20:56Det finns många program för att komma igång med löpning och det är väl i princip alltid frågan om gång/löp-intervaller i olika former och varianter. Jag tycker coolrunning.com:s "couch-to-5K"-program (http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml) är
Det finns många program för att komma igång med löpning och det är väl i princip alltid frågan om gång/löp-intervaller i olika former och varianter. Jag tycker coolrunning.com:s "couch-to-5K"-program (http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml) är