Quote from Guest on 18 February 2007, 14:38Hur mkt kostar en bra cykel. Vad ska man tänka på när man köper en?
Hur mkt kostar en bra cykel. Vad ska man tänka på när man köper en?
Quote from Funbeat user on 18 February 2007, 14:48om du tänker cykla mycket så rekomenderar jag en cykel för minst tio tusen eftersom den då håller bättre, annars finns det cyklar för bara några tusenlappar men som sagt det beror på hur mycket du ska cykla, har du tänkt åka motionslopp o cykla en del då
om du tänker cykla mycket så rekomenderar jag en cykel för minst tio tusen eftersom den då håller bättre, annars finns det cyklar för bara några tusenlappar men som sagt det beror på hur mycket du ska cykla, har du tänkt åka motionslopp o cykla en del då
Quote from Emma Sjöberg on 18 February 2007, 17:21Det var ju nån som skulle sälja sin cykel här nyss ju!! Han fick tipset att annonsera på Fredrikshovs hemsida, kolla där!
Det var ju nån som skulle sälja sin cykel här nyss ju!! Han fick tipset att annonsera på Fredrikshovs hemsida, kolla där!
Quote from Funbeat user on 18 February 2007, 17:47Ja, om du får ett bra pris på den cykeln kan du alltid använda den en säsong för att se om du tycker det är skoj. Om du fastnar är det nog läge att uppgradera. Annars skulle jag som tidigare talare rekommendera något i 10 kkr och uppåt från början så att
Ja, om du får ett bra pris på den cykeln kan du alltid använda den en säsong för att se om du tycker det är skoj. Om du fastnar är det nog läge att uppgradera. Annars skulle jag som tidigare talare rekommendera något i 10 kkr och uppåt från början så att
Quote from Michael R on 18 February 2007, 22:17Jag skulle vilja säga att storleken är viktigast! (hur bra lät det egentligen..?). Hittar du en cykel som passar i storlek kommer du att kunna njuta av cyklingen. En cykel i fel storlek kommer du inte att använda! Du kan få lite tips på hur du ska mäta kr
Jag skulle vilja säga att storleken är viktigast! (hur bra lät det egentligen..?). Hittar du en cykel som passar i storlek kommer du att kunna njuta av cyklingen. En cykel i fel storlek kommer du inte att använda! Du kan få lite tips på hur du ska mäta kr
Quote from Fredrik Närenfors on 18 February 2007, 22:40Om man börjar med en bra ram och billiga delar så känns det lättare efterhand att uppgradera komponenterna.
Om man börjar med en bra ram och billiga delar så känns det lättare efterhand att uppgradera komponenterna.
Quote from Ulf Stider on 19 February 2007, 07:06Kan vara bra att först av allt tänka på på vilket underlag du kommmer att cykla mest. Det avgör vilken typ av cykel du ska köpa. Sen gäller storlek.
Kan vara bra att först av allt tänka på på vilket underlag du kommmer att cykla mest. Det avgör vilken typ av cykel du ska köpa. Sen gäller storlek.
Quote from Torbjörn Ohlsson on 19 February 2007, 10:56Hej Johan!
Eftersom jag råkar veta att du kommer ifrån Skåne kan jag rekommendera att du tar dig till någon cykelaffär (finns Cykelcity (tror den heter så) i Lund, vid Malmborgs, Centralen. Där tror jag att de utför tester över vilken storlek du bör ha.
Hej Johan!
Eftersom jag råkar veta att du kommer ifrån Skåne kan jag rekommendera att du tar dig till någon cykelaffär (finns Cykelcity (tror den heter så) i Lund, vid Malmborgs, Centralen. Där tror jag att de utför tester över vilken storlek du bör ha.
Quote from Fredrik Närenfors on 19 February 2007, 11:35CykelCity kan sin sak.
CykelCity kan sin sak.
Quote from Funbeat user on 19 February 2007, 12:03Enda nackdelen med Cykelcity är att de är lite dyrare (än t.ex. Roslins i Ystad, Cyclecomponents osv). Plus att ägaren till Cykelcity i Lund är lite speciell (om man säger så ). Däremot har affären flera andra killar som är hygglo.
Enda nackdelen med Cykelcity är att de är lite dyrare (än t.ex. Roslins i Ystad, Cyclecomponents osv). Plus att ägaren till Cykelcity i Lund är lite speciell (om man säger så ). Däremot har affären flera andra killar som är hygglo.