Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNyfiken på cykling
You need to log in to create posts and topics.

Hur mkt kostar en bra cykel. Vad ska man tänka på när man köper en?

om du tänker cykla mycket så rekomenderar jag en cykel för minst tio tusen eftersom den då håller bättre, annars finns det cyklar för bara några tusenlappar men som sagt det beror på hur mycket du ska cykla, har du tänkt åka motionslopp o cykla en del då

Det var ju nån som skulle sälja sin cykel här nyss ju!! Han fick tipset att annonsera på Fredrikshovs hemsida, kolla där!

Ja, om du får ett bra pris på den cykeln kan du alltid använda den en säsong för att se om du tycker det är skoj. Om du fastnar är det nog läge att uppgradera. Annars skulle jag som tidigare talare rekommendera något i 10 kkr och uppåt från början så att

Jag skulle vilja säga att storleken är viktigast! (hur bra lät det egentligen..?). Hittar du en cykel som passar i storlek kommer du att kunna njuta av cyklingen. En cykel i fel storlek kommer du inte att använda! Du kan få lite tips på hur du ska mäta kr

Om man börjar med en bra ram och billiga delar så känns det lättare efterhand att uppgradera komponenterna.

Kan vara bra att först av allt tänka på på vilket underlag du kommmer att cykla mest. Det avgör vilken typ av cykel du ska köpa. Sen gäller storlek.

Hej Johan!

Eftersom jag råkar veta att du kommer ifrån Skåne kan jag rekommendera att du tar dig till någon cykelaffär (finns Cykelcity (tror den heter så) i Lund, vid Malmborgs, Centralen. Där tror jag att de utför tester över vilken storlek du bör ha.

CykelCity kan sin sak.

Enda nackdelen med Cykelcity är att de är lite dyrare (än t.ex. Roslins i Ystad, Cyclecomponents osv). Plus att ägaren till Cykelcity i Lund är lite speciell (om man säger så ). Däremot har affären flera andra killar som är hygglo.