Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNyfiken på cykling
You need to log in to create posts and topics.

Ber om ursäkt för min 😉 i förra inlägget. Detta var en felskrivning...

vad är det för saker ni anser man behöver tänka på att cyklen ska ha för egenskaper för utom då att den är anpassade efter en rent mått mässigt.
Styret bak o sadeln fram? Gjutjärnsram med stödhjul?

nää hoppa gjutjärn o stödhjul.. men broms tycker jag är skitbra å ha!! 😉

Sen säger lagen att man ska ha en massa grejer som ringklocka t ex.. har hittills inte sett en racer med just.. ringklocka 😀

Vad är det med alla som tycker att ringklocka är överflödigt... bor ni alla på landet eller?? Det är inte första gången jag hört att ringklocka är överflödigt. Jag använder ringklockan ungefär en gång per cykeltur!! (har den fäst på sadelstolpen fö ) Ofta

Silva, du tittade inte ordentligt på min gamla Peugeot (Mälaren Runt 2004). Jag har för övrigt ringklocka på alla mina cyklar (kolla bilden).

Åter till spåret som Cia slog in på: Man måste naturligtvis fundera på vilket underlag man tänker cykla på, och

okej om vi nu tar för att kanske tävla på landsväg nån gång kanske vätternrunt eller liknande. En sån cykel behöver inte så många komponenter kan tänkas. Men Växlra skall den väl ha, och då kanske det finns olika. vilket märke föredrar du? och hur mycket

Johan, jag var i din sits för 6 år sedan och stövlade in på CykelCity, dom var extremt hjälpsamma och jag traskade ut därifrån med en Columbus Pinta, deras instegs modell. Den har nu gått ca 1500 mil, 3 gånger runt Vättern, senast var det vissa i den här

Härligt att det finns fler på Col. Pinta!!!(t+)

/J

Pintaägare sedan 2004. 😀

ooops vad det där inlägget verkade röra upp känslor (V)
Jaaa jag bor på landet... å näää jag såg ingen ringklocka på Mälaren... kanske för att jag inte hade glasögonen på mej 😉
Eller för att jag inte skulle hajja att det är en ringklocka.. finns dom i c