Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOändligt träningsschema?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker du ska läsa Frida Bs inlägg och länkar i den här tråden. Mycket matnyttigt om man vill planera sin egen träning.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=740581

Kolla in den här ockås, tycker McMillan ger en väldigt bra beskrivning av hur man sätter ihop sitt eget träningsprogram. Annars kan man ju följa ett färdigt program, men justera tempona efter nån av kalkylatorerna som tipsats om ovan, eller som finns hos

Jag tycker nog allt att vi rörde till det för Andreas lite här...

Tre av länkarna ovan går till olika men helt likvärdiga siter med kalkylatorer för racepaces/trainingpaces enligt Jack Daniels.

Andra länken i mitt inlägg går till JD:s originalförklaring

Jag slukar alla länkar glupskt, men jag saknar fortfarande mycket av vad jag eftersökte (men accepterar att det nog inte finns).

Jag är ute efter 2 saker. Dels vad alla länkar beskriver, dvs ett sätt att få fram vad som är lagom hård träning för varje in

Andreas:

Tidigare kunde man använda någonting som hette "Smart Coach" på runnersworld.com . Tyvärr har det avgiftsbelagt det (som alla andra vill de väl krama ut så många kronor de kan från oss användare).

Om du äger en pulsklocka med R-R så kan även Fi

Jag äger en R-R och jag äger First Beat. Däremot är coachen där helt baserad på att träna hjärtat och den har inga som helst tips om intervallhastigheter, vilotid mellan intervaller eller liknande.

Den var fantastiskt rolig när jag började träna och det

"... ett sätt att få fram vad som är lagom hård träning för varje individ."

Anledningen till att du inte hittar något sådant är för att det är omöjligt att formulera. För att veta vad som är lagom hård träning för en specifik individ så måste du känna t

Johanna (t+)

Därför man reviderar sin träning samt farter efter varje tävling.

Jag håller delvis med OP att det skulle vara intressant med ett evigt träningsprogram. Visst, det behöver uppdateras hela tiden varefter man förbättras.

De flesta träningsprogram idag är gjorda för ett specifikt mål inom ett visst antal veckor. Men om ma