Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag känner att jag har sämre kontakt med mitt högerben och framförallt högerfoten när jag springer. Detta syns också om jag betraktar mina löpskor underifrån, högersulan är alltid mycket mer sliten - foten skrapar mot asfalten någonstans i löpsteget, vilk

Jag har haft problem med ett knä pga en kordinationsstörning i vänster ben som leder till ett lite udda löpsteg. Jag brukade sparka mig själv en hel del på vaden jag också, speciellt på slutet av pass/lopp när tröttheten kommer och löpsteget blir trött oc

Gå till en naprapat och kolla benlängd. Är höften sned så påverkas ljumsklarna.
Oftast så korsar man alltid samma ben över det andra. Testa och gör tvärtom. Känns det som det stramar här och var?
Lätt att när man sitter vid datorn att man lutar sig åt de

@Philip: Det verkar som om vi har samma "defekt" i löpsteget. Jag sparkar mig också på vaden när jag är riktigt trött...

Kollade in koordinationsövningarna, och det motsvarar ganska mycket vad jag kör som "hemmastyrka". Frågan är om man bör köra fler rep

Jag tror att man ska försöka att köra lika många rep. på varje ben, men det är bara min magkänsla som säger. Jag försöker i alla fall göra så för att slippa bli fel åt andra hållet. (#)

Sålänge man faktiskt kommer framåt och inte KORSAR benen när man springer kanske man ska vara nöjd :-).

Ja det är nog sant! 🙂 Men det har varit nära många gånger när man tröttnat mot slutet av ett pass

Är ingen expert alls men känner igen detta med assymetrier. Har funderat på att göra en GAIT-analys där ett proffs filmar och analyserar löpsteget. Testledaren borde sen kunna ge rekommendationer på hur man kan träna vidare!?!? Har dock inte kommit till s

Jag misstänker att min assymetri hänger ihop med ett benbrott i unga år. Ibland känns det som om en skada på andra benet skulle kunna jämna ut kordinationsstörningen. 🙂

Hade problem med gubbvad & otaliga bristningar/sträckningar och det var lustigt nog i den vad vars sida jag INTE hade några svagheter eller övriga problem. Den sidan kompenserade för svagheten i det andra benet, blev starkare & bättre och fick också skado

12