Quote from Guest on 6 July 2008, 17:06Hej alla duktiga människor!
Jag har varit inne och reggat min träning här på FB ett tag och inte för så länge sedan hittade jag in till den här roliga gruppen och imponeras av vilka kloka råd och tips som ges här!
Jag har ganska nyligen hittat tjusnin
Hej alla duktiga människor!
Jag har varit inne och reggat min träning här på FB ett tag och inte för så länge sedan hittade jag in till den här roliga gruppen och imponeras av vilka kloka råd och tips som ges här!
Jag har ganska nyligen hittat tjusnin
Quote from Camilla Höög on 6 July 2008, 17:16Det här brukar jag tänka på: Korta ner steglängden, öka takten, spring på tårna, öka inte hastigheten.
Det här brukar jag tänka på: Korta ner steglängden, öka takten, spring på tårna, öka inte hastigheten.
Quote from Galderma Fritidsförening on 6 July 2008, 17:35Som Anders säger och så brukar jag försöka tänka på att lyfta benen ordentligt, nästan som "höga knän" och verkligen skjuta ifrån ordentligt.
Som Anders säger och så brukar jag försöka tänka på att lyfta benen ordentligt, nästan som "höga knän" och verkligen skjuta ifrån ordentligt.
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 18:03När jag springer uppför så vill jag öka steglängden och farten....inte så bra för man blir ju ganska trött. Men när jag försöker hålla tillbaks så stumnar jag.....inte kul det heller:-(
När jag springer uppför så vill jag öka steglängden och farten....inte så bra för man blir ju ganska trött. Men när jag försöker hålla tillbaks så stumnar jag.....inte kul det heller:-(
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 18:31..prova lite styrketräning för benen också, kan va bra att ha lite extra krut till uppförsbackarna.
..prova lite styrketräning för benen också, kan va bra att ha lite extra krut till uppförsbackarna.
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 21:38Tack Anders och Rebecca för råden! Har precis kommit hem efter en runda nu och koncentrerat mig på tekniken. Det gick bra! Och det kändes väldigt bra att fokusera på tekniken istället för längden på backen, de kändes kortare nu. Kul!
Och lite benträning
Tack Anders och Rebecca för råden! Har precis kommit hem efter en runda nu och koncentrerat mig på tekniken. Det gick bra! Och det kändes väldigt bra att fokusera på tekniken istället för längden på backen, de kändes kortare nu. Kul!
Och lite benträning
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 22:19Satsa på att inte "studsa" upp och ner utan bara driva på framåt/uppåt och försöka minimera kraft- och fartförlust i höjdled, så att säga... "Höga knän" vet jag inte om det är den optimala tekniktanken om man vill att det ska gå fort i backen... Men som s
Satsa på att inte "studsa" upp och ner utan bara driva på framåt/uppåt och försöka minimera kraft- och fartförlust i höjdled, så att säga... "Höga knän" vet jag inte om det är den optimala tekniktanken om man vill att det ska gå fort i backen... Men som s
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 22:21Anders tips var bra! Håller med om alla. Och Fridas tillägg var såklart också bra. 🙂 Så vill jag lägga till att hållningen är viktig i all löpning, fast viktigast uppför. Sträck på ryggen (så att benen inte behöver bära all vikt), tryck fram höften (så
Anders tips var bra! Håller med om alla. Och Fridas tillägg var såklart också bra. 🙂 Så vill jag lägga till att hållningen är viktig i all löpning, fast viktigast uppför. Sträck på ryggen (så att benen inte behöver bära all vikt), tryck fram höften (så
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 22:27Frida, det var en annan tråd som handlade om att springa nedför, den här handlade om att springa uppför. 🙂
Frida, det var en annan tråd som handlade om att springa nedför, den här handlade om att springa uppför. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 22:30Försöker hålla mig till råden Lorenzo nesi gett på marathon.se:
"Konsten består i att behålla samma ansträngningsnivå och stegfrekvens uppför, låt farten och steglängden sjunka! Energiska älgkliv är det säkraste sättet att ta slut. Små, kvicka rörelser ä
Försöker hålla mig till råden Lorenzo nesi gett på marathon.se:
"Konsten består i att behålla samma ansträngningsnivå och stegfrekvens uppför, låt farten och steglängden sjunka! Energiska älgkliv är det säkraste sättet att ta slut. Små, kvicka rörelser ä