Quote from Guest on 4 March 2010, 12:54Jaha, nu verkar jag ha åkt på en (lindrig) förkylning för tredje gången sedan slutet av december, jag som vanligtvis "aldrig" är sjuk (normalt kanske en eller max två gånger om året)... Träningsmängden är inte så annorlunda mot förra året, så jag tycker i
Jaha, nu verkar jag ha åkt på en (lindrig) förkylning för tredje gången sedan slutet av december, jag som vanligtvis "aldrig" är sjuk (normalt kanske en eller max två gånger om året)... Träningsmängden är inte så annorlunda mot förra året, så jag tycker i
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 13:04Tror inte du blir mer sjuk pga av utomhusträning, snarare tvärtom att du minskar risken för baciller som du annars får när du är inomhus och tränar med folk i samma rum..
Tror inte du blir mer sjuk pga av utomhusträning, snarare tvärtom att du minskar risken för baciller som du annars får när du är inomhus och tränar med folk i samma rum..
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 13:07Jag har märkt samma sak. Min teori är att det beror på den torra luften iom att det har varit så kallt. Torra slemhinnor är ju känsligare och borde lättare kunna infekteras.
Jag har märkt samma sak. Min teori är att det beror på den torra luften iom att det har varit så kallt. Torra slemhinnor är ju känsligare och borde lättare kunna infekteras.
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 13:10Jag har varit friskare denna vinter än vanligt (ta i trä)
Jag har varit friskare denna vinter än vanligt (ta i trä)
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 13:25Kyla tror jag inte på. I så fall borde norrlänningar alltid vara mycket mer sjuka än andra, men det tror jag inte att vi är. Finns rätt dåligt med belägg för samband mellan kyla och infektioner. Förutom att kyla får fler av oss att sitta ihopkurade med an
Kyla tror jag inte på. I så fall borde norrlänningar alltid vara mycket mer sjuka än andra, men det tror jag inte att vi är. Finns rätt dåligt med belägg för samband mellan kyla och infektioner. Förutom att kyla får fler av oss att sitta ihopkurade med an
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 14:18Är det inte lite typiskt svenskt att när vi äntligen fått en riktigt vinter i det här gråa, trista jävla november-rusk-hela-vintern-landet så ska det klagas på det också. Ungefär som med sommaren, är det kallt och regnigt så gnäller folk för att vi fått e
Är det inte lite typiskt svenskt att när vi äntligen fått en riktigt vinter i det här gråa, trista jävla november-rusk-hela-vintern-landet så ska det klagas på det också. Ungefär som med sommaren, är det kallt och regnigt så gnäller folk för att vi fått e
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 15:25Tack för det moraliska stödet Henrik... 😉
Men visst, det kan mycket väl vara slumpen, svenskarna i allmänhet sägs väl ha varit friskare än någonsin på grund av rädslan för svininfluensan.Martin, jag tycker mig ofta ha varit småirriterad i halsen även
Tack för det moraliska stödet Henrik... 😉
Men visst, det kan mycket väl vara slumpen, svenskarna i allmänhet sägs väl ha varit friskare än någonsin på grund av rädslan för svininfluensan.
Martin, jag tycker mig ofta ha varit småirriterad i halsen även
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 19:55Jag har utan tvekan varit mer sjuk denna vinter än jag brukar vara. Det har varit helt sanslöst...
Hade bl.a. feber i 6 dagar i rad över julhelgen, vilket jag nog inte haft sedan man var en liten plutt. Det har varit mycket halsont (både bakteriell och
Jag har utan tvekan varit mer sjuk denna vinter än jag brukar vara. Det har varit helt sanslöst...
Hade bl.a. feber i 6 dagar i rad över julhelgen, vilket jag nog inte haft sedan man var en liten plutt. Det har varit mycket halsont (både bakteriell och
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 20:06Nej, jag tycker inte jag varit sjukare än vanligt, kanske har haft tur bara?
Fast jag har inga småbarn heller, varken egna eller närstående. Jag anar ett visst samband, för när mina var små var jag ofta sjuk. Nu är de stora och jag får vara frisk. Känns
Nej, jag tycker inte jag varit sjukare än vanligt, kanske har haft tur bara?
Fast jag har inga småbarn heller, varken egna eller närstående. Jag anar ett visst samband, för när mina var små var jag ofta sjuk. Nu är de stora och jag får vara frisk. Känns
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 21:16Jag har varit mer sjuk faktiskt.
Med kompis med 2åring och pojkvän på universitet hamnar allt som går hos mig till slut.
Min frisör var också borta den här veckan och pojkvännen hade feber i helgen.
Kan nog ligga en del i att kylan gör det värre.
Jag har varit mer sjuk faktiskt.
Med kompis med 2åring och pojkvän på universitet hamnar allt som går hos mig till slut.
Min frisör var också borta den här veckan och pojkvännen hade feber i helgen.
Kan nog ligga en del i att kylan gör det värre.