Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOjämvig höft
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tror att symmetrin är nästan viktigare än själva rörligheten. Oavsett om det gäller framsida/baksida eller höger/vänster. Det skapar obalanser och kroppen måste hitta onaturliga sätt att röra sig.

Jag är klart osymmetrisk i den rörelsen och det bör väl ha sitt ursprung i nån osymmetri nån annanstans. Dock har alla naprapater och sjukgymnaster och dyl. som jag hittills mött sagt att det är naturligt att vara lite "ojämn" och att det i mitt fall är s

Jag har haft problem de senaste veckorna med någin konstig smärta inne i höften, ungefär vid "inre muskelfäste" eller vad man skall säga, i nederdelen av bäckenet. Ungefär vid sitttbenet. Har kommit efter någons mil löpning, särskilt kuperat/obanat. I ons

Jag är nog enormt ojämnvig. Jag kan bekvämt lägga vänster ben över högra men inte tvärt om. Samtidigt kan jag bekvämt lägga höger FOT över vänster knä men inte tvärt om...

När jag var tonnåring kunde jag lägga båda bakom huvudet och gå omkring på händer

+1 på Stefan ovan. Precis så är det för mig också.

Jag har ibland ont av vänster ljumske och vänster knä när jag löptränar, och funderar på om det har ett samband med "snedhet" i höfterna.

12