Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOkalibrerade löpband
You need to log in to create posts and topics.

12

Visst kan man springa på känsla eller med pulskoll, men grejen med löpband för mig är ju just att de erbjuder löpning under så kontrollerade former (trodde jag tills nu iallafall).

Ställer jag in 12 km/h 1% lutning så trodde jag i min enfald att jag hade

Nejdå- så länge du springer på samma okalibrerade löpband är det helt ok. Är det verkligen kalibrerat är det såklart också ok. Enda abret är väl om de skulle komma och pilla på det för första gången på flera år mellan två pass.

Jo det förstår jag 🙂
Grejen är ju den att gymmet har många, många band och det är inte alltid man får samma. Och sen vet man ju som sagt inte hur bra banden håller justeringen över tiden heller.

Syftet med gymmens löpband är inte att förbättra din löpförmåga, och då är ju egentligen km/h, min/km eller pulskurvor ointressanta. Det hade lika gärna kunnat finnas ett enda vred där man kan snurra från "långsamt" till "fort". Inga displayer eller likna

Tja, många gymlöpband etc används nog för förbränningsträning, för att komma upp i ett vissta antal brända kalorier och liknande, däremot kanske fortfarande inte i hastighetssyfte.
Däremot kan man ju också undra hur god felet ser ut, om det är konstant el

12