Quote from Guest on 18 February 2009, 11:16I senaste numret av RW var det en intressant artikel om Olga Bondarenkos intervaller. Tvåtusingar med fartväxlingar enligt:
2x400
2x300
2x200
2x100första delen av varje rep skall gå lite snabbare än tröskelpuls och andra halvan lite långsammare. 3-5 se
I senaste numret av RW var det en intressant artikel om Olga Bondarenkos intervaller. Tvåtusingar med fartväxlingar enligt:
2x400
2x300
2x200
2x100
första delen av varje rep skall gå lite snabbare än tröskelpuls och andra halvan lite långsammare. 3-5 se
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 11:26G-man, stör mig inte nu. Jag hinner inte med! För just idag ska jag testa 2*2000, 2*1000, 2*800, 1*400 som du introducerade. Och så kommer du nu dragande med nya idéer 🙂
G-man, stör mig inte nu. Jag hinner inte med! För just idag ska jag testa 2*2000, 2*1000, 2*800, 1*400 som du introducerade. Och så kommer du nu dragande med nya idéer 🙂
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 11:50Jag fattar inte riktigt... 2x400m + 2x300m + 2x200m + 2x100m blir sammanlagt 2000m. Men ska man bara springa 100-400m i taget och vila i mellan? 5 sekunders vila då eller? Och vad skulle det vara för poäng med att stanna och vila så ofta om man ändå ligge
Jag fattar inte riktigt... 2x400m + 2x300m + 2x200m + 2x100m blir sammanlagt 2000m. Men ska man bara springa 100-400m i taget och vila i mellan? 5 sekunders vila då eller? Och vad skulle det vara för poäng med att stanna och vila så ofta om man ändå ligge
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 12:01Man springer hela setet utan vila. Växlar alltså tempo efter första delen. Först 400m i lite snabbare än tröskelpuls följt av 400 i lite lägre än tröskel. Direkt efter blir det 300, 200 och 100. 3-4min vila mellan seten och man kör 3-5 set.
Leif! Jag är
Man springer hela setet utan vila. Växlar alltså tempo efter första delen. Först 400m i lite snabbare än tröskelpuls följt av 400 i lite lägre än tröskel. Direkt efter blir det 300, 200 och 100. 3-4min vila mellan seten och man kör 3-5 set.
Leif! Jag är
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 12:08Ok, då är jag med. Fattade inte vad "första delen" syftade på för någon "del". Senare i samma mening kom inte heller andra "delen" utan andra "halvan" vilket ökade förvirringen... 😉
Jag tycker dock fortfarande det blir lite struligt att hålla koll på al
Ok, då är jag med. Fattade inte vad "första delen" syftade på för någon "del". Senare i samma mening kom inte heller andra "delen" utan andra "halvan" vilket ökade förvirringen... 😉
Jag tycker dock fortfarande det blir lite struligt att hålla koll på al
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 12:41Håller med dig G, klart lurigt att köra så korta fartdelar på puls. Om man är riktigt uppvärmd och allra först inleder med en halv kilometer just under tröskelfart så kanske det funkar iofs. Men har man fartkoll så borde det ju vara smartare att gå på far
Håller med dig G, klart lurigt att köra så korta fartdelar på puls. Om man är riktigt uppvärmd och allra först inleder med en halv kilometer just under tröskelfart så kanske det funkar iofs. Men har man fartkoll så borde det ju vara smartare att gå på far
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 12:46Jag hade intuitivt tänkt att man ska orka bibehålla farterna (strax över tröskel/strax under tröskel) genom alla repsen. Om man sänkte farten efter hand skulle man ju lika gärna kunna köra lika långa reps, annars. Nu kan man se det som att man får bonus v
Jag hade intuitivt tänkt att man ska orka bibehålla farterna (strax över tröskel/strax under tröskel) genom alla repsen. Om man sänkte farten efter hand skulle man ju lika gärna kunna köra lika långa reps, annars. Nu kan man se det som att man får bonus v
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 12:54Ja, det verkar vara det vettigaste. Att utgå från tröskelfarten alltså. Så får det bli. Verkar vara ett bra pass det här. Skall memorera det för framtida träning..
Ja, det verkar vara det vettigaste. Att utgå från tröskelfarten alltså. Så får det bli. Verkar vara ett bra pass det här. Skall memorera det för framtida träning..
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 14:43Kör man t ex på inomhusbana 200 meter så är det ju hyfsat enkelt. Tycker det låter som lite komplicerat men ändå rätt kul.
Kör man t ex på inomhusbana 200 meter så är det ju hyfsat enkelt. Tycker det låter som lite komplicerat men ändå rätt kul.
Quote from Funbeat user on 21 February 2009, 01:02Tusan också, nu blir jag så sugen att testa dessa intervaller jag med. Mina jobbarkompisar tror redan jag blivit skvatt galen av all träning jag kört.
Hm..... får nog va tyst, frun hör nog vad jag tänker he, he.
Blir så inspirerad.(t+) 😀
Tusan också, nu blir jag så sugen att testa dessa intervaller jag med. Mina jobbarkompisar tror redan jag blivit skvatt galen av all träning jag kört.
Hm..... får nog va tyst, frun hör nog vad jag tänker he, he.
Blir så inspirerad.(t+) 😀